دبیر کل مجمع خیرین سلامت:

اطلاع رسانی لازمه گسترش مشارکت خیران است

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: نشر و اطلاع‌رسانی دقیق در حوزه سلامت موجب ترغیب خیرین و جلب مشارکت بیشتر آنان در امور خیرانه می‌شود.

حسینعلی شهریاری روز سه شنبه با حضور در ساختمان شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی، ضمن تجلیل از فعالیت‌های جامعه بانوان خیر، برخی از دغدغه‌های سلامت را تشریح کرد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ بانوان در انجام امور خیر گفت: هر زمان که بانوان در انجام امور خیر و خداپسندانه پیش قدم می‌شوند، کار‌ها با دقت بیشتر، دلسوزی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر بانوان در فرهنگسازی امور خیرانه و خداپسندانه در خانواده نقش پررنگی دارند که بهترین الگو برای آنان حضرت فاطمه زهرا (س) است.

شهریاری افزود: فعالیت‌های شورای زنان مجمع خیرین سلامت به طور مستقیم زیر نظر مجمع خیرین سلامت کشور و در راستای سیاست‌های کلی مجمع صورت می‌گیرد.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌ها گفت: این شورا علاوه بر چهار حوزه عمران سلامت، آموزش و پژوهش و پیشگیری از بیماریها؛ افزایش سلامت روان و نشاط اجتماعی و کمک به درمان و تهیه دارو جهت کودکان با نیاز‌های ویژه و بانوان نیازمند را نیز در دستور کار دارد.

آرزو حیدریان برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح سلامت محور برای جامعه هدف، برگزاری همایش‌هایی ویژه بانوان در حوزه افزایش سواد سلامت و بهداشت خانواده، تجلیل از مقام بانوان شاغل در حوزه سلامت را از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیرامون سلامت روان و نشاط اجتماعی این شورا ذکر کرد.

وی بیان داشت: بانوان ورزشکار به عنوان سفیران سلامت؛ بانوان خیر و حتی دانش آموزان و دانشجویان نخبه رسالت فرهنگی اجتماعی خود را در حوزه سلامت به انجام رسانیده اند.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با تاکید بر غربالگری در حوزه سرطان‌های شایع در میان بانوان، از خیرانی که در انجام این برنامه‌ها مشارکت فعال دارند، قدردانی کرد.

حیدریان به مشکل بیماران خاص از جمله کودکان اوتیسم اشاره کرد و بر پیگیری برای رفع مشکلات آن‌ها بویژه در خصوص دریافت وام‌های مصوب تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های بانوان خیر عضو شورای زنان در بخش‌های مختلف خصوصا حوزه پیشگیری از بیماری‌ها گفت: فعالیت خیرین در بخش پیشگیری ضمن کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی، از هزینه‌های فراوان درمان جلوگیری کرده که این نوع اقدامات قابل ستایش است.

ایوب توکلیان آمادگی خود برای مشارکت درانجام برنامه‌های سال جاری شورای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی را اعلام کرد.

کارشناس فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی پایگاه شادروان محمد حیدریان نیز در این نشست گفت: این پایگاه از سال ۱۳۹۵ و زمان تاسیس خود تاکنون افزون بر ۲۱ هزار ماموریت، حدود ۶۰ احیای موفق و ۱۰ زایمان زودرس را به سلامت به انجام رسانیده است.

علی شفایی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی حیدریان یکی از شاخص‌ترین اورژانس‌های فعال در سطح شهر مشهد است که امیدوارم دامنه همکاری خیرین در این بخش گسترده‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.