زلنسکی: اعلام آتش‌بس باعث صلح روسیه و اوکراین نمی‌شود

رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار هیأت واتیکان اعلام آتش‌بس را برای استقرار صلح میان طرف‌های مخاصمه کافی ندانست.

در حالی بیش از ۱۵ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد که با ضمیمه شدن ۴ بخش زاپروژیا، خرسون، لوهانسک و دونتسک به خاک روسیه، چشم انداز صلح و ترک مخاصمه میان دو طرف تیره‌تر از گذشته شده است. این در حالی است که اوکراین به دنبال بازپسگیری تمامی سرزمین‌های از دست رفته و عضویت در سازمان ناتو است، که مورد قبول مسکو نیست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «اعلام آتش‌بس و توقف ساده درگیری‌ها به استقرار صلح میان اوکراین و روسیه منجر نخواهد شد.»

زلنسکی با صدور یک بیانیه کتبی مدعی شد: «دشمن از ایجاد آتش‌بس به منظور تقویت خود و انجام حملات بیشتر در آینده استفاده خواهد کرد. برای آتش‌بس و استقرار صلح ارتش روسیه باید تمامی نیرو‌های نظامی خود را از سرزمین‌های اوکراین خارج کرده و در بیرون از مرز‌های بین‌المللی مستقر کند.»

این بیانیه کتبی پس از آن منتشر شد که زلنسکی با «متئو ماریا زوپی» فرستاده ویژه واتیکان به منظور استقرار صلح میان طرف‌های مخاصمه دیدار کرد. 

زلنسکی در این بیانیه تأکید کرد: «الگوی رسیدن به صلح تنها می‌تواند اوکراینی باشد و هرگونه تلاش برای میانجی‌گری در زمینه ترک مخاصمه باید منافع کی‌یف را در نظر بگیرد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به تخریب سد کاخوفکا نیز گفت: «تخریب این سد تهدیدات بزرگی را به همراه دارد و عواقب وحشتناکی را برای زندگی مردم و محیط زیست خواهد داشت.»

گفتنی است «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در نظر دارد با اعزام نمایندگان خود به مسکو و کی‌یف، برای ترک مخاصمه میان طرف‌های درگیر میانجی‌گری کند. این در حالی است که کی‌یف با قرار دادن شروطی که مورد پذیرش مسکو نیست، راه را برای هرگونه صلح پایدار میان دو طرف بسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
بدبخت سربازاي اكرايني كه جونشون براي اين جور ادما بي ارزشه اكه دلش به حال مردم و مملكتش مي سوخت كار رو به اين جاها نمي رسوند به اميد صلح براي مردم اكراين
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
این احمق با کودتای آمریکایی سر قدرت رسید. بیچاره مردم اوکراین. حالا هم خود مردم باید این احمق را به پایین بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
خدائیش اگه در جنگ تحمیلی عراق، استانهای خوزستان و ایلام و کرمانشاه را تصرف می کرد باهاش آتش بس امضاء می کردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
این کشورها تا پنجاه سال پیش مال روسیه بوده جزیی از خاکش بوده وقتی روس توران اوکراینی رو میکشن روسیه هم جز جنگ با این دلقلک چاره ای دیگه نداشت ... همینجوری که آذرباریجان و بحرین جزیی از خاک ما بوده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۷:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
جناب پاپ ارجمند شما برای ایجاد صلح بین اکراین مهاجم و روسیه مدافع سراغ زلنسکی تشریف نبرید. به امریکا و 43 کشور دیگر که زلنسکی را تپل کرده اند تشرف ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
اخه کجای این دلقک شبیه رییس جمهوره ، لطفابه عکس نگاه کنید، انگار یک بچه رفته پیش یک کشیش تا باهاش سلام و علیک کنه یا بهش بگه میخوام دلقک بازیم رو ادامه بدم مخالفت نکن پدر مقدس . این کجاش به رییس جمهور میخوره که مردم اوکراین بهش اجازه میدند کشورشون رو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
نه ، رفته پیش کشیش تا اعتراف کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
این دلقک فقط میخواهد خون بریزد حتی اگر شده سرش را به دیوار میزندومیگوید روسیه شکسته فقط آن کسانی که این را آورده اند باید مهارش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
همه صلحا اول با ترک مخاصمه شروع میشه بگو ارباب نمیذاره
آخرین اخبار