سیلاب‌های بهاری بلای جان ۲۱ روستای مازندران

سیلاب‌های بهاری که از عصر سه شنبه ۱۶ خرداد در مناطق کوهستانی مازندران جاری شد سبب بسته شدن راه ارتباطی ۲۱ روستا شد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بارش‌های رگباری و سیلاب‌های محلی از عصر دیروز سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۱ روستا در سوادکوه، ۶ روستا در بلده و ۵ روستا در آمل شده بود.

او افزود: با تلاش ماموران راه ارتباطی ۱۴ روستای مسدود شده اکنون بازگشایی شد و راه‌های ارتباطی دو روستا در بلده و ۵ روستا در سوادکوه در حال بازگشایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: سیلاب‌های به بخشی از سردهنه‌های زراعی نیز در مناطق کوهستانی خسارت وارد کرده است.

محمدی با بیان اینکه تمرکز اصلی سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده است بیشتر در ارتفاعات مناطق شرقی و مرکزی مازندران است، گفت: این سامانه فردا شب نیز این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: میزان خسارت‌های نشای از سیلاب پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

هواشناسی مازندران دو روز قبل با صدور هشدار نارنجی نسبت به آبگرفتگی و جاری شدن روانآب و سیلاب‌های محلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، صاعقه و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی تا روز جمعه هشدار داده و از مردم نیز خواسته بود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کوه نوردی، چرای دام در ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و محور‌های کوهستانی خودداری کنند.

برچسب ها: سیلاب ، خسارت سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار