رئیس گمرک ایران:

با توسعه صادرات، واردات و سرمایه گذاری ارتقاء گمرک قطعی است

رضوانی فر گفت: با توسعه هر استان و صادرات و واردات و سرمایه گذاری ارتقاء گمرک قطعی است، فضای فیزیکی و محل استقرار گمرک لرستان مناسب نیست.

 محمد رضوانی فر، رئیس گمرک ایران روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بروجرد که در محل هتل زاگرس برگزار شد، گفت: برای ارتقاء گمرک لرستان نیازمند مصوبه اداره استخدامی کل کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه اختصاص زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای گمرک لرستان ضروری است. اظهار کرد: با توسعه هر استان و صادرات و واردات و سرمایه گذاری ارتقاء گمرک قطعی است، فضای فیزیکی و محل استقرار گمرک لرستان مناسب نیست، کمبود انبار و دیگر مشکلات باعث این امر می‌شود.

رئیس گمرک ایران بیان کرد: اگر از اراضی منابع طبیعی که مناسب اداره گمرک لرستان باشد زمینی در حدود ۵۰ هکتار اختصاص داده شود ساختمان جدید گمرک لرستان احداث خواهد شد.

رضوانی فر اضافه کرد: برنامه هفتم توسعه اقتصادی اشکالاتی دارد، در زمان انتخابات اتاق بازرگانی برنامه هفتم انجام شد که نیاز است دوباره با هم اندیشی فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی اشکالات برطرف شود.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه، رویکرد‌های خوبی وجود دارد، برنامه هفتم توسعه مسئله محور است و مسائل کلیدی توسعه اقتصادی در آن مطرح شد.
رییس گمرک ایران گفت: برای ایجاد گمرک در بروجرد باید تصمیمی گرفته شود یا باید گمرک ازناء ارتقا یافته یا در بروجرد کمرگ تاسیس شود.

رضوانی فر افزود: ارتقای جایگاه گمرکات لرستان و توسعه رویه‌ها و استفاده از ظرفیت انبار اختصاصی، ماده ۵۱ قانون گمرکی و ایجاد ارزش افزوده برای توسعه صادرات تولید کنندگان مدنظر است.

وی اظهار کرد: با توجه به ۲ منطقه ویژه اقتصادی در لرستان و توسعه سرمایه گذاری‌ها گمرک از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در کار تولیدکنندگان استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان لرستان همه خدمات گمرکی را در خود استان دریافت خواهند کرد و نیازی به مراجعه به دیگر استان‌ها برای دریافت خدمات گمرکی نخواهد بود.

 رئیس گمرک ایران در سفر یک روزه به بروجرد در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان شرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.