ناظر گمرکات خراسان رضوی:

کالاهای دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش ترخیص می‌شوند

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: گمرکات این استان یک سری از کالاهای خاص مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان استان را بدون ثبت سفارش ویژه کالاهای وارداتی و عمل به بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات ترخیص می‌کند.

جواد جعفری در تشریح تسهیلات ویژه‌ای که گمرک‌های استان خراسان رضوی به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهند، افزود: این کالا‌ها باید هایتک (با فناوری بالا) بوده و واردات آن‌ها در پروسه اداری، زمان بر باشد که در این صورت برای تسریع در ترخیص کالا و رساندن آن به شرکت‌های دانش بنیان با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کالا قابل ترخیص خواهد بود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر گمرکات خراسان رضوی انبار‌های اختصاصی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند تا بتوان برخی از کالا‌های وارداتی که شرکت‌های مزبور قصد مهندسی معکوس آن را در طرح‌های تولید و توسعه دارند، با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدون گذراندن تشریفات گمرکی در اختیار دانش بنیانی‌ها قرار داده شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صدور ضمانت نامه‌های بانکی بلندمدت و واگذاری انبار‌های اختصاصی به کالا‌های مورد نظر شرکت‌های دانش بنیان از دیگر خدماتی است که توسط گمرکات این استان به این شرکت‌ها ارایه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.