گذری بر وصیت نامه و زندگی نامه شهید پاچله پیلی

شهید "علی فرمان پاچله پیلی" خوش اخلاق و همیشه به یاد نمازش بود، او با نامه‌هایی که از جبهه برای دوستان خود می‌نوشت نقش زیادی در اعزام آن‌ها به جبهه داشت.

شهید علی فرمان پاچله پیلی سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای کشاورز، روستای اسلام آباد (ضرغام آباد سابق) متولد شد، دوران طفولیت با مشکلات فراوان خود و خانواده اش مواجه بود که پدرشان عازم تهران شد و در تهران مشغول به کار شد

شهید در حین تحصیلات به کار مشغول بود، ولی مشکلات زندگی ایشان را نگذاشت ادامه تحصیل دهد و مجبور شد کار کند تا مخارج زندگی خود و خانواده اش را تامین کند،
 
با شروع جنگ تحمیلی با وجود اینکه نان آور خانواده بود ولی به گفته خود شهید: در سنگر مبارزه مردن بهتر از در خانه ماندن است.
 
اولین جبهه
 
برای اولین بار در بسیج دهدشت ثبت نام کرد و عازم باختران شد و در جبهه سر پل ذهاب مشغول نبرد با دشمن شد، همسنگر ایشان شهید گرگ الله پژواک بود که بعد از چند روز پژواک شهید شد. شهید پاچله بعد از ۴ ماه به خانه اش بر گشت و مجدداً عازم جبهه شد.
 
 شهادت
 
شهید برای آخرین بار در شیراز جهت دوره امدادگری عازم آن شهر شد وپس از اتمام دوره عازم کردستان و در جبهه پیرانشهر مشغول نبرد بر علیه دشمنان داخلی و خارجی شد ایشان علاقه زیادی به شهادت داشت و یکم مرداد سال ۶۲ در حین مبارزه با دشمن هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
 
پیکر مطهرش را در زادگاهش به خاک سپردند.
 
خلاصه‌ای از نامه‌های شهید
 
شهید پاچله در نامه‌ای به خانواده اش نوشته بود نوبت دوم در جبهه مجروح شده بود، همچنین در نامه‌ای دیگر نوشته بود که من شهید می‌شوم وشهادت برای من بهترین میوه زندگی است و بالاخره به آرزوی خود رسید.
 
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.