چاه آبرسانی مجموعه قمر بنی هاشم شهر خرامه مجدد بازسازی و تجهیز شد

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با تلاش‌های مستمر اکیپ اتفاقات و تیم فنی امور آبفا شهرستان خرامه چاه آبرسانی مجموعه قمر بنی هاشم این شهر بازسازی و مجدد وارد مدار بهره‌برداری شد.

علی جان صادق پور گفت: چاه آبرسانی مجموعه قمر بنی هاشم که به دلیل فرسودگی لوله‌های چاه و سایر تجهیزات سرچاهی دچار افت شدید آبدهی شده بود با تلاش و کوشش مستمر تیم فنی امور آبفا شهرستان خرامه در کمترین زمان ممکن فرآیند مهندسی مجدد و نصب تجهیزات جدید به اتمام رسید و دبی این چاه به میزان هشت لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: این چاه که در روستای کورکی شهرستان زرقان واقع شده است آب شرب ۱۰ روستا با جمعیتی افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر را تأمین می‌کند که به دلیل فرسودگی تجهیزات این چاه دسترسی مردم این منطقه به آب شرب دچار بحران و تنش شده بود و در نهایت با تجهیز مجدد آن مشکل آب شرب این مشترکین رفع شد.

صادق پور گفت: شرکت آبفا فارس جهت افزایش میزان آبدهی چاه‌های آبرسانی و به منظور کاهش تنش آبی در استان اقدام به تجهیز مجدد و مرمت چاه‌هایی که دچار فرسودگی تأسیسات سرچاهی شده اند می‌کند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با سفر به شهرستان‌های مرودشت، خرامه و زرقان، ضمن بازدید‌هایی میدانی از تأسیسات آب شرب، آبرسانی به مردم را بررسی کرد.

علی جان صادق پور پس از بازدید میدانی از تأسیسات آب شرب، پروژه‌های در دست اجرای آبرسانی و بررسی و نیازمندی‌های این بخش و همچنین بررسی میزان امکان بروز تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان ها، بر مدیریت مصرف و اتخاذ تصمیم‌های راهبردی در این حوزه به منظور گذر از بحران کم آبی احتمالی در تابستان پیش رو تاکید کرد.

بازدید از خط انتقال آبرسانی به مردم شهرستان خرامه از سد درود زن که در مسیر خود روستا‌های شرق مرودشت و بخشی از روستا‌های شهرستان زرقان را نیز آبرسانی می‌کند و رفع موانع اجرای این طرح آبرسانی، از اهم اهداف مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در سفر به این شهرستان‌ها بوده است.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری، خرامه در فاصله ۸۵ کیلومتری و زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار