سفر غیرمنتظره ترودو به اوکراین

نخست وزیر کانادا در سفری غیرمنتظره و در سکوت خبری وارد پایتخت اوکراین شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در حالی که ارتش اوکراین حملات متقابل مورد انتظار خود را برای بیرون راندن ارتش روسیه از مناطق اشغالی شرقی و جنوبی کشور مورد ضرب و شتم تشدید کرده است، در سفری غیرمنتظره وارد کیف شد.

ترودو، نخست وزیر کانادا با همراهی کریستیا فریلند، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر کانادا روز شنبه در حالی وارد پایتخت اوکراین شد که دولت کی یف در تلاش برای ارزیابی خسارات و ادامه تخلیه مناطق آسیب دیده پس از تخریب بزرگ کاخوفکا است.

به گزارش سی بی اس نیوز، نخست وزیر کانادا در سکوتی خبری به اوکراین سفر کرده و قرار است در زمان حضور خود در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز درگیری است.

اخیراً جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا طی نشست گروه ۷ در هیروشیما ضمن حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: وقتی صحبت از حمایت از اوکراین می‌شود، ما همیشه به دنبال انجام کار‌های بیشتر هستیم.

ترودو و سایر رهبران کشور‌های گروه ۷ که شامل ایالات متحده، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا است، پیام واضحی به روسیه درخصوص حمایت راسخ از اوکراین ارسال کردند.

نخست‌وزیر کانادا در پاسخ به سوالی مبنی بر آموزش ارتش اوکراین، گفت: کانادا به آموزش سربازان اوکراینی ادامه خواهد داد و احتمالا این کار را برای خلبانان این کشور هم انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار