انتقال دستگاه عظیم حفاری قطار شهری مشهد با تمهیدات ویژه آغاز شد

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: جا به جایی و انتقال دستگاه عظیم حفاری تی. بی. ام برای کندن تونل مسیر غربی خط سوم مترو با تمهیدات ویژه پلیس راهور و دستگاه های خدمات رسان آغاز شد.

کیانوش کیامرز گفت: قطعات دستگاه تی. بی. ام برای جا به جایی جدا شده است و ۴۹ قطعه به صورت شبانه منتقل می شود.

وی اضافه کرد: دیشب قطعه "مته دستگاه" به عنوان بزرگترین و سخت ترین قطعه این دستگاه با ١۴٠ تن وزن از ساعت ۲۲ دیشب از بلوار صبا آغاز شد و صبح امروز پس از طی ۳۰ کیلومتر به امامت ۴۹ رسید.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تا پایان تیرماه نیز به صورت شبانه سایر قطعات منتقل خواهد شد و در مسیر انتقال این قطعات تمهیدات ترافیکی و محدودیتهایی برای شهروندان ایجاد می شود و تلاش می شود بدون حادثه کار انتقال قطعات تا این زمان به اتمام برسد.

کیامرز افزود: مونتاژ قطعات نیز از اول مرداد به مدت ۲ ماه انجام می شود تا دستگاه آماده آغاز حفاری در مسیر غربی خط سه قطار شهری از میدان امام علی (ع) شود.

وی ادامه داد: حفاری این مسیر به طول ۸.۵ کیلومتر طبق برنامه و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۴ به پایان می رسد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.