حضور فعال دانشجویان در فضای مجازی و رسانه ای

فرماندار زرند گفت: بحث انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید در فضای دانشگاهی به جدیت روی این مبحث کار شود.

جلسه کمیسیون دانشجویی با حضور سید رضا حسینی نژاد فرماندار، عباس ایرانمنش رئیس شورای شهر، محسن عسکرزاده جانشین بسیج دانشجویی استان کرمان، محمد ایزدی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، اکبر ایزدی بخشدار یزدان آباد، برخی مسئولین و تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در شهرستان، کمیسیون دانشجویی شهرستان در محل فرمانداری زرند تشکیل شد. 

در ابتدای این جلسه محسن عسکرزاده، جانشین بسیج دانشجویی استان کرمان، ضمن تشکر از فرماندار بابت تشکیل این جلسه، برخی مشکلات و مسائل روز مربوط به حوزه‌ی دانشجویی شهرستان را مطرح کرد. او گفت: باید به قشر دانشجو اهمیت داده شود و به حرف ها، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی این عزیزان توجه شود.

محسن عسکرزاده افزود: باید در مبحث فریضه‌ی قطعی و فوری جهاد تبیین در دانشگاه‌ها به طور جدی ورود کنیم و از این مقوله‌ی بسیار مهم غافل نشویم و باید بدانیم حوزه‌ی جهاد تبیین دستورالعمل خاص خود را دارد و باید قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان تشکیل شود تا دانشجویان بیایند و به راحتی مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

او با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: باید ضرورت و اهمیت بحث انتخابات در جامعه‌ی دانشجویی شهرستان، مطرح و تشریح شود.

عسکرزاده تصریح کرد: افزایش ایمان و امید در بین دانشجویان، شرکت دانشجویان در اردو‌های راهیان پیشرفت و دوره طرح ولایت در حوزه‌ی دانشجویی بایدتقویت شود.

دانشجویان حاضر که به نمایندگی از سایر دانشجویان مراکز عالی شهرستان زرند از جمله: دانشکده صنعتی و معدنی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشکده پرستاری، دانشکده خاتم الانبیا و مرکز علمی و کاربردی حضور داشتند، به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.
 نمایندگان دانشجویان به مشکل کیفیت نامطلوب غذای سلف، سرویس‌های بهداشتی معیوب و ناکارآمد، آب تصفیه نشده، کمبود سرویس رفت و آمد به دانشگاه، بودجه ناکافی امور فرهنگی و برگزار نشدن اردو‌های جهادی اشاره کردند.

سیدرضاحسینی نژاد فرماندار زرند پس از استماع سخنان مسئولین و دانشجویان با اشاره به نقش مهم دانشجویان در آینده‌ی کشور، گفت: دانشجویان به غیر از فضای درسی، در فضا‌های مختلفی بالاخص فضای مجازی و رسانه ای، حضور فعال دارند که این فضا‌ها باید توسط خود دانشجو و مسئولین امر مدیریت شوند تا معاندین این نظام اسلامی، از طریق پروپاگاندای رسانه‌ای خود، فضای رسانه‌ای و در نتیجه اذهان دانشجویان عزیز را مسموم نکنند.

سید رضا حسینی نژاد افزود: بحث انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید در فضای دانشگاهی به جدیت روی این مبحث کار شود، در سال جدید تمام تلاش ما این است که در فضای دانشگاهی زرند حضور پررنگ تری داشته باشیم.

او گفت: در سال قبل هم در برخی دانشگاه‌ها حضور یافتیم  و پای درد و دل دانشجویان محترم نشستیم و از نزدیک فضا را رصد کردیم.

فرماندار زرند تصریح کرد: در بحث انتظارات از مسئولین، زمانی می‌توان از مسئولی انتظار معقول داشت که بودجه کافی در دسترس داشته باشد. متاسفانه بودجه ما در شهرستان کافی نیست و حوزه‌ی زیرساختی ما از جمله آب، گاز و برق مشکلات اساسی دارند که اگر جانب انصاف را رعایت کنیم، مقایسه زرند با دیگر شهرستان‌های صنعتی استان که بودجه‌ای چند برابر زرند دارند، کاری درست نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار