معاون استاندار خراسان جنوبی؛

آموزش و مهارت آموزی باید منجر به ایجاد شغل شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی مهارتی برای نوجوانان داشته باشد تا منجر به صدور گواهینامه و ایجاد شغل شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای انحراف جوانان، گفت: دشمن، جنگ نرم در حوزه‌های مختلف را برنامه ریزی کرده تا با ایجاد شک و تردید مبانی فکری و اعتقادی را از طریق ابزاری که در دست دارند، هدف گیرند.

اوبا اشاره به اینکه نقش دشمن در جنگ نرم علیه جوانان و نوجوانان پر رنگ است، افزود: استحاله فکری نوجوانان و سوق دان آن‌ها به سمت پوچ گرایی، غرب گرایی و هویت زدایی از برنامه‌های دشمن بوده تا نوجوانان و جوانان به سمت خود کشی جهت دهی شوند.

طالبی با بیان اینکه اگر ذهن جوان ما توسط دشمن مدیریت شود آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد شد، اظهار کرد: دشمن در بسیاری از حوزه‌ها ما را تحریم کرده، اما اینترنت و فضای مجازی را روز به روز را تقویت می‌کند چراکه نهایت استفاده را از آن می‌برد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یکی از ابزار‌های دشمن را ترویج و توزیع مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما همانند بزه کاری‌ها، زباله گردی و تکدی گری ریشه در مواد مخدر دارد.

او بیان کرد: یکی دیگر از ابزار دشمن برای به دست گرفتن ذهن جوانان، ابزار هنری و موسیقی‌های نامشروع است.

طالبی با اشاره به اهمیت برنامه‌های اوقات فراغت برای جوانان بیان کرد: دبیرخانه اوقات فراغت را در اداره کل ورزش و نوجوانان قرار دادیم و سامانه‌ای را پیش بینی کردیم تا مردم از برنامه همه دستگاه‌ها اطلاع داشته باشند و کلاس‌ها را انتخاب و ثبت نام کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خواستار پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها شد و گفت: گاه دستگاه‌ها در برنامه‌های تابستانی موازی کاری دارند بنابراین خواستاریم برای همپوشانی برنامه‌ها، امام جماعت مساجد جلساتی را با کانون‌های فرهنگی و هیئت امنا داشته باشند.

او با بیان اینکه در تابستان، فصل تعطیلات دانش آموزان باید غنی سازی اوقات فراغت را داشته باشیم تا این قشر، از ابزار‌های مخرب کمتر استفاده کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های ابلاغی سالانه را اجرا می‌کردند، اما امسال برنامه‌ها باید متفاوت از برنامه ابلاغی سال‌های گذشته باشد.

طالبی با اشاره به گنجاندن مقوله عفاف و حجاب در برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: همچنین بر اساس مصوبه، اداره کل فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی مهارتی را داشته باشد و در موضوعات مختلف مهارت آموزی را برای نوجوان برنامه ریزی کند، تا منجر به صدور گواهینامه و ایجاد شغل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.