بهره مندی رایگان ۵ دهک اول جامعه از طرح تابستانه مهارت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵ دهک اول جامعه با تأیید نهاد‌های حمایتی می‌توانند به صورت رایگان از طرح تابستانه مهارت استفاده کنند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در شورای مهارت استان بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با اجرای موفق طرح تابستانه مهارت تأکید کرد و گفت: تفاهم‌نامه طرح تابستانه مهارت بین دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج سازندگی، صدا و سیما و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

او افزود: طرح تابستانه مهارت به منظور استفاده از فرصت مغتنم تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت سنجی جهت انتخاب آینده شغلی اجرا خواهد شد.

اشرفی با بیان اینکه امروز در شورای مهارت استان اجرای طرح تابستانه مهارت در خراسان جنوبی مورد بحث قرار گرفت، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند این طرح را از ۱۵ تیر برای جامعه هدف دانش‌آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز کنند.

معاون استاندار اظهار کرد: پنج دهک اول جامعه با تأیید کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهاد‌های حمایتی به صورت رایگان از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: برای سایر افراد جامعه هدف نیز مجموعه فنی و حرفه‌ای استان، فرآیند ثبت‌نام و صدور گواهی‌نامه مهارت را به صورت رایگان انجام خواهد داد.

اشرفی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تابستانه مهارت از ظرفیت مربیان و اساتید دانشگاه‌های سطح استان و گروه‌های جهادی استفاده می‌شود، تصریح کرد: دبیرخانه این طرح مستقر در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان موظف شد تا ۱۵ تیر نیاز‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان در حوزه کشاورزی و معادن را احصا و تعریف کند.

معاون استاندار با بیان اینکه زمان اجرای طرح تابستانه مهارت ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور است، گفت: این دوره‌های مهارتی طی سه سال متوالی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار