پوتین: سه گانه تسلیحات هسته‌ای را تقویت می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه بر تقویت ارتش این کشور و سه گانه تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد.

گرچه قدرت اقتصادی روسیه به اندازه کشور ایتالیاست، اما به دلیل آنکه مسکو میراث دار اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود، از قدرت نظامی گسترده‌ای برخوردار است که این کشور را برای انجام عملیات‌های نظامی طولانی مدت توانمند می‌سازد. اکنون که جنگ اوکراین وارد مرحله فرسایشی شده است و با توجه به ادامه دخالت‌های کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در این جنگ، مسکو به دنبال تقویت ارتش خود با قدرتمندترین تسلیحات از جمله تسلیحات هسته‌ای است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تقویت ارتش روسیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اولویت نخست مسکو است. 

او خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد فناوری تسلیحاتی پیشرفته با تمرکز بر تسلیحات هسته‌ای تلاش خواهیم کرد. ما در این راه و برای دستیابی به توازن قدرت جهانی به توسعه سه گانه هسته‌ای ادامه خواهیم داد. 

پوتین در ادامه با اشاره به حوزه‌های نظامی که روسیه در پی توسعه آن است، افزود: اولویت اصلی ما تقویت ارتش است. ما متعهد هستیم نسل جدید خودرو‌های زرهی، پدافند هوایی و لجستیکی را تولید کنیم. 

رئیس جمهور روسیه در این سخنان به تقویت ۳ گانه هسته‌ای تاکید مضاعفی کرد. ۳ گانه هسته‌ای یک ساختار نیروی نظامی است که همانطور که از نامش برمی آید از ۳ جزء تشکیل شده است که شامل: ۱- موشک‌های هسته‌ای زمین پایه ۲- زیردریایی‌های مجهز به تسلیحات هسته‌ای که قابلیت شلیک آن را از زیرآب دارند. ۳- هواپیما‌های استراتژیک که توانایی حمل بمب و راکت هسته‌ای را دارند. 

مسکو به دلیل رویکرد خصمانه آمریکا علیه این کشور و کمک‌های نظامی گسترده به اوکراین از توافقنامه پیمان استارت جدید که مربوط به کنترل تسلیحات هسته‌ای است، خارج شده و اکنون سطح آمادگی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای را افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
من نمیدونم چرا روسا اسناد سرکوب و نسل کشی روسا رو ارائه نمیکنن
آخرین اخبار