در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امضای تفاهم نامه استفاده از ظرفیت طرح مسکن ملی برای خوابگاه های متاهلی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اماکنی که قابلیت های لازم را داشته اند، به خوابگاه های متاهلی تبدیل شده اند.

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهر سازی به امضا رسیده است تا از ظرفیت طرح مسکن ملی در زمینه خوابگاه های متاهلی استفاده بهینه شود. از منابع اعتباری و ظرفیت های این طرح نیز استفاده خواهد شد.

به گفته وی باید منابع زیادی برای توسعه خوابگاه های متاهلی اختصاص پیدا کنند، اما دانشگاه ها با استفاده از بودجه مراکز آموزش عالی کار را به جلو برده اند.

او گفت: برخی اماکن امکان تبدیل شدن به خوابگاه های متاهلی را دارند و توسط دانشگاه این کار در راستای قانون جوانی جمعیت انجام شده است.

داداش پور ادامه داد: برخی دیگر از دانشگاه ها اقدام به ساخت خوابگاه های متاهلی کرده اند و پیش بینی شده است که در آینده نزدیک، سه برابر ظرفیت موجود خوابگاه های متاهلی خواهیم داشت.

او بیان کرد: تا سال گذشته حدود ۱۲۶۵ واحد خوابگاه متاهلی  در ۱۷ دانشگاه داشتیم. با تصویب قانون جوانی جمعیت و الزام دانشگاه ها بر اقدام در این زمینه، دانشگاه ها به سمت توسعه خوابگاه های متاهلی رفتند. اتفاقات خوبی در این خصوص افتاده اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به اولویت های وزارت علوم، کمک گرفتن از منابع داخلی و بخش خارجی در راستای اضافه کردن واحدهای خوابگاهی کمک حال ما است؛ اما به طور کلی بودجه خوبی برای این بخش باید اختصاص پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار