اعلام برنامه‌های هفتم تیر و هفته افشای حقوق‌بشر آمریکایی در کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان برنامه‌های هفتم تیر شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب و هفته افشای حقوق‌بشر آمریکایی را اعلام کرد.

حسین انجم‌شعاع در نشست خبری مربوط به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی که از ۶ تا ۱۲ تیرماه است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر، جریان شناسی گروه‌های اول انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقش اصلی پیروزی انقلاب بر عهده کسانی بود که حاضر به خون دادن و هزینه کردن برای انقلاب بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شخصیت‌های موثر انقلاب و تئوریسین‌ها در به صحنه آوردن مردم نقش داشتند؛ اما منافقین دست به ترور آنان زدند، به ۱۷ هزار شهید ترور اشاره و تصریح کرد: این شهدا از شخصیت‌های مهم نظام که می‌توانستند در تداوم انقلاب نقش داشته باشند تا مردم کوچه و بازار بودند.

او هدف ترور‌ها و جنگ مسلحانه علیه نظام را سرنگون کردن انقلاب عنوان و بیان کرد: این گروه‌ها از خارج هم حمایت می‌شدند؛ زیرا با هویت اسلامی انقلاب مخالف بودند.

انجم شعاع با افزودن اینکه شهید بهشتی از نظر فکر و اندیشه و مدیریت و تدبیر، نقش زیادی در انقلاب داشت، تصریح کرد: آنچه مهم است همه وظیفه داریم شخصیت‌های بزرگ را به عنوان الگو به نسل جوان و نوجوان خوب معرفی کنیم که این یک ضرورت است.

او سالگرد شهادت شهید بهشتی را فرصتی برای این معرفی دانست و در خصوص علت نامگذاری ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بیان داشت: ۶ تیر، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، ۷ تیر، انفجار حزب جمهوری، ۸ تیر، بمباران سردشت، ۱۱ تیر، شهادت آیت الله صدوقی و ۱۲ تیر حمله به هواپیمای ایرباس در خلیج فارس اتفاق افتاد که در همه این اتفاقات آمریکایی‌ها مستقیم و یا غیرمستقیم و با حمایت کردن دست به جنایت زدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با افزودن اینکه آمریکایی‌ها بیش از یکصد جنایت نسبت به مردم ایران مرتکب شدند، از تدارک ویژه برنامه‌های مختلف برای هفته افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد.

او در همین رابطه از برگزاری چهار مراسم بزرگداشت برای چهار وزیر شهید دولت در انفجار حزب جمهوری، خبر داد و گفت: بزرگداشت شهید عباسپور، وزیر نیرو به میزبانی برق منطقه‌ای کرمان، شهید کلانتری، وزیر راه به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی، شهید قندی، وزیر پست به میزبانی اداره کل پست و شهید فیاض‌بخش، وزیر وقت بهزیستی به میزبانی اداره کل بهزیستی برگزار می‌شود.

انجم شعاع درباره مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفت تیر افزود: این مراسم ساعت ۲۰ ششم تیرماه در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

او رونمایی از سردیس شهید فیاض بخش در مرکز درمانی، نمایشگاه عکس حقوق بشر آمریکایی در مصلای نمازجمعه و گلزار شهدا، پویش و تولید پوستر جنایات آمریکا و مراسم بزرگداشت شهدای حزب جمهوری در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار