بذرپاش گفت: توافق شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نخستین هواپیمای مسافری در قالب همکاری مشترک با سایر کشورها به شبکه حمل‌ونقل مسافری کشور اضافه شود.

مهرداد بذرپاش ظهر امروز در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان اصفهان ضمن بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره ظرفیت‌های مجموعه هسا شنیده بودم، اما امروز متوجه شدم که عملکرد این مجموعه بسیار جلوتر از شنیده‌هاست، شاخص‌هایی که در مجموعه هسا محقق شده در تراز جهانی است.

پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ

وی افزود: پیرو بازدید رئیس جمهور از مجموعه هسا در سال گذشته و وعده پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، در روز‌های گذشته اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمت‌رسانی اضافه شد که این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از مدیران مجموعه هسا خواستاریم که ظرفیت‌های هواپیماسازی را درخدمت هواپیما‌های مسافری نیز گسترش دهند، در این زمینه به نقطه قابل‌قبولی رسیده‌ایم و توافق شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اولین هواپیمای مسافری در قالب همکاری مشترک با سایر کشور‌ها به شبکه حمل‌ونقل مسافری کشور اضافه شود.

بذرپاش با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه هسا برای افزایش تاب‌آوری صنعت هوایی، اضافه کرد: این صنعت می‌تواند تکنولوژی تعمیرات قطعات هواپیما‌ها را نیز تأمین کند. صنعت هواپیمایی کاملاً تحریم است که همین موضوع منجر به توسعه ظرفیت‌های این حوزه شده است.

افزایش تاب‌آوری صنعت هوایی با بومی‌سازی

وی ادامه داد: شاخص تاب‌آوری صنعت نشان می‌دهد که چقدر یک صنعت در برابر تحریم‌ها زمین‌گیر نمی‌شود. حضور مجموعه‌هایی همچون هسا می‌تواند تاب‌آوری صنعت هوایی را تا حد زیادی افزایش دهد. امروز به‌جرئت می‌توان گفت در کمتر موردی به ارسال قطعات تعمیری به خارج از کشور نیاز داریم و می‌توان گفت همه نیاز‌های تعمیراتی هواپیمایی در داخل کشور انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور‌ها نیز بر توانایی‌های مجموعه هسا اذعان دارند، گفت: صنعت هواپیماسازی باید اعتماد به نفس ملی داشته باشد و از این رو نیازمند معرفی ظرفیت‌های این صنعت به فعالان این حوزه هستیم.

بذرپاش اضافه کرد: امید است هرچه سریعتر بتوانیم هواپیمایی مسافربری را به مدار اضافه کنیم. با وجود دستاورد‌های فعلی صنعت ساخت هواپیما و زیرساخت‌های آن، هیچ چیزی برای ساخت هواپیمای مسافری کم نداریم و می‌توانیم با تامین دیگر زیرساخت‌ها، هواپیمای ایرانی کاملا داخلی را با موفقیت به مدار صنعت هواپیمایی اضافه و تحریم‌ها را در این بخش نیز بی‌اثر کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید حامی اصلی صنعت هواپیمایی باشد تا ناوگان هواپیمایی ظرفیت مسافری را افزایش دهد؛ بنابراین از ظرفیت‌های مالی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برای حمایت از مجموعه‌های فعال به کار می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۸ تير ۱۴۰۲
صنعت مونتاژ نتیجش می‌شه فناوری چند دهه پیش به قیمت فناوری آینده. آلودگی هوا، کشتار و مضحکه عام و‌ خاص شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ تير ۱۴۰۲
هر وقت خبری از «توانمندی ایرانی» می‌آید نمیدونم چرا یه عده بدجور جلز و ولز می‌کنند. انگار کسی بهشون فحش داده. عزیز من کشورهای صنعتی هم از جایی شروع کرده‌اند و بارها هم زمین خورده‌اند
United States of America
ناشناس
۰۵:۵۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
چرا عقل میخواد که ندارین.شماها یه ماشین استاندارد نمیتونیت درست کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
تو رو قرآن سعی کنید واجبات رو انجام بدین یک خودرو درست وانت نداریم هواپیما کسی میسازه که یک ماشین درست داشته باشه امروز یادتون باشه یقه جر میدین کلی هزینه و بعد تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۲۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ما هواپیما میخایم یالله.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
یعنی اینم مثل سمند که حودرو ملی بود // هواپیمای ملیه ؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
شما رو بخدا قسم دیگه هواپیما مسافر بری نسازید همین ماشینن هایی که ساختید برا کشتن ایرانیان بخت بر گشته کا فیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
یا اصلاح طلبان کم بین دارن پیام منفی و تفرقه اندازی میدن یا دوباره منافقین کامپیوتر هاشونو تو آلبانی به برق متصل کردن بازهم دارن دست و پا میزنند که خدمات دولت دیده نشود
تاکور شود هر آنکه نتواند دید مرگ بر وطن فروشان داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
رئیسی باهاش بره کرمان و سفر استانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
تنها با این روش میتوان تحریم هواپیما را برداشت.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
چرا تو ایران شرکت های خصوصی رشد چندانی ندارن؟ همه ی قدرت به دست شرکت های دولتی میره و شرکت های خصوصی مجال تکون خوردن ندارن
مرسدس بنز به ان بزرگی یک شرکت غیر دولتی المانیه، ینی هیچ مدله زیر نظر دولت المان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بدید به سایپا واستون هاچبک و وانتشم بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اگر توسط دلاورمردان وزارت دفاع و صنایع وابسته ساخته شود جای نگرانی نیست ,ولی اگر شرکتهایی مانند خودروسازان اقدام به ساخت کنند صددرصد با قوطی حلبی و پلاستیک ضایعاتی اقدام به این کار خواهد کرد و مجلس و وزارت صمت هم حمایت خواهند کرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
کاش میشد باور کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۲
عمو شما اول اونای رو ک روآسفالت رو چهارتا چرخشون حرکت میکنن رو درست بساز رو هواپیشکش
۱۲۳