اکرمی:

زیرساخت رونق سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ایجاد شود

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف سریع وضعیت اراضی راکد مانده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، بر لزوم فراهم کردن زمینه و زیرساخت جذب سرمایه‌گذار تاکید کرد.

کاظم اکرمی در حاشیه بازدید از برخی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، اقدامات اجرایی شده طی ماه‌های اخیر در این منطقه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: یکی از این اقدامات ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده در بخش اراضی موجود، بوده است.

او گفت: با توجه به اینکه برخی از دریافت کنندگان زمین در این منطقه، اقدامی برای راه‌اندازی واحد صنعتی نکرده‌اند، باید این اراضی تعیین تکلیف و زمین استرداد یا مهلت جدید به فرد اعطا می‌شد؛ مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز باید هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی این اراضی و تعیین تکلیف آنها، برای استرداد یا واگذاری به افراد جدید، اقدام لازم را انجام داده و زمینه رونق را ایجاد کند.

بازرس کل استان فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی باید با اعطای تسهیلات و فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاران و صنعتگران شرایط را برای حضور افراد مختلف فراهم کند، بیان کرد: قطعا بازرسی کل استان هم به عنوان یک دستگاه نظارتی از هیچ حمایت و کمکی برای توسعه و رونق منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فعالیت‌هایی که منجر به توسعه و رونق اشتغال شود، دریغ نخواهد کرد.

اکرمی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های موفقی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فعالیت می‌کنند، ادامه داد: طی بازدیدی که از واحد‌های مستقر داشتیم بعضا مشکلاتی داشتند که معتقدم اکثر آن‌ها قابل حل است.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مشکلات واحد‌ها و کارخانه‌ها به تحریم‌ها ارتباطی ندارد، افزود: بسیاری از مشکلات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به موضوعاتی مانند نبود سرمایه کافی و مسائل دیگر باز می‌گردد و بعضی از سرمایه داران به دنبال زمینه مناسب برای سرمایه گذاری هستند که امری انجام شدنی است.

اکرمی با اشاره به اینکه تامین کالا و تجهیزات با دانش فنی مورد نیاز و به کارگیری متخصصان داخلی حل شدنی است، ادامه داد: در راستای افزایش تولید و بهره وری تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.

لزوم به کارگیری تمام ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: دیدار چهره به چهره با صنعتگران، پیگیری و تلاش‌های مسئولان قضائی استان برای برطرف و تسهیل امور صنعتگران بیانگر اهتمام ویژه مجموعه‌های قضائی به موضوع تولید و اقتصاد است که اقدامی ارزشمند و در راستای رشد و رونق تولید محسوب می‌شود.

سعید مصفا، با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز به لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: این منطقه مجموعا در زمینی به مساحت حدود ۳۶۰۰ هکتار واقع شده و حدود ۱۷۶ واحد صنعتی در منطقه ویژه صنعتی در حال فعالیت و اجرا است. ‬

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اینکه تمام تلاشمان برای رونق و راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در این منطقه به کار خواهیم گرفت، ادامه داد: این مجموعه با همه ظرفیت برای رونق تولید تلاش می‌کند و به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی در این منطقه تعطیل شود‪. ‬

مصفا، از صنعتگران و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز درخواست کرد که مسائل و مشکلات خود را به مدیریت این منطقه منعکس کنند تا در صورت امکان از مسیر‌های قانونی، راهکاری برای رفع آن‌ها پیش بینی و اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار