تشریح جزئیات سفر رئیس جمهور به کرمان

استاندار کرمان ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمان، جزئیات و اهداف این سفر را تشریح کرد. 

محمدمهدی فداکار با اشاره به جزئیات سفر حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی به استان کرمان گفت: رئیس جمهور روز جمعه ۹ تیر ماه به همراه وزیر نیرو به کرمان سفر می‌کند. 

او  با بیان اینکه این سفر یک روزه خواهد بود و سفر رسمی هیئت دولت محسوب نمی‌شود، افزود: هدف از این سفر، افتتاح چند پروژه در استان کرمان است. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یک بسته آبرسانی برای حل تنش آبی در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: اولین پروژه آبرسانی قابل افتتاح، آبرسانی به شهر‌های بم و بروات است که هم اکنون آب در خط جاری شده و آماده بهره‌برداری است. 

 او با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه، مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: خط انتقال آب به بم و بروات با ظرفیت هزار لیتر بر ثانیه است که فعلا براساس نیاز ۲ شهر، ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آن به بهره‌برداری می‌رسد. 

فداکار گفت: پروژه انتقال آب به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت نیز به سرعت در حال پیشرفت است و نیمی از پروژه، لوله‌گذاری شده است. 

او افزود: خط انتقال آب شرب از سد جیرفت به شهر‌های جیرفت و عنبر‌آباد نیز به سرعت در حال انجام است. 

استاندار کرمان گفت: نیروگاه بوتیا با ظرفیت ۴۵۰ مگاوات نیز که ۳۲۰ مگاوات آن مربوط به بخش گازی است، آماده افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد. 

او افزود: اعتبار این پروژه، مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان است که بخش گاز آن آماده افتتاح است و بخش بخار آن تا پایان تابستان به بهره برداری می‌رسد. 

فداکار با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های بیان شده بخشی از تنش آبی استان حل خواهد شد، افزود: پروژه‌هایی که مربوط به کرمان است در چند ماه اخیر کلنگ‌زنی شده است، کار به سرعت در حال پیشرفت بوده و تا پایان سال و حداکثر اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار