عقد ازدواج ۵۵ زوج مشهدی توسط آیت الله علم الهدی قرائت شد

خطبه عقد ازدواج آسان ۵۵ زوج مشهدی توسط آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در رواق شیخ توسی حرم مطهر رضوی قرائت شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در آیین قرائت خطبه عقد این زوج‌های جوان گفت: همه می‌دانید وضعیت زندگی امروز با گذشته متفاوت است و ما در شرایطی قرار داریم که مسئله تجملات و تشریفات بار سنگینی است که در ابتدای زندگی برای هر زن و شوهری تلخ‌کامی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در این شرایط، دامادی که تازه پا به زندگی متأهلی گذاشته و قرار است بار سنگین زندگی را تحمل کند، اینکه بخواهد از ابتدا زیر بار یک فشار سنگین برود، بار فشار روانی، روحی و فکری شدیدی بر آن زندگی تحمیل می‌کند که البته هیچ‌کدام هم به زندگی آن‌ها ربطی نداشته و فقط به بهای لذت‎ بردن یک عده تماشاچی، دغدغه آن به این خانواده جدید وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این هزینه‌های سنگین نه در سرنوشت شما دخالت خواهد داشت و نه تأثیری در خوشبختی شما دارد بنابراین اینکه شما تصمیم گرفته‌اید با حذف تجملات غیرضروری، به محضر امام رضا(ع) مشرف شوید تا در سایه عنایت آن حضرت، زندگی خوش و خرم خود را در کمال سعادت و توفیق آغاز کنید، باعث می‌شود تا وجود شما الگویی برای همه جوانان باشد.

وی ادامه داد: خداوند عالم درآیه ۲۱ سوره روم می‌فرماید از نشانه‌های خدا این است که برای شما همسرانی از جنس خودتان آفرید، تا کنارِ آنان آرامش بیابید، اینجاست که می‌توان گفت همه بیگانه هستند و فقط همسر است که از جنس خود انسان، مرهم زخم‌های او و همدم سختی و آسانی انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: همه شما مردان این را بدانید که همسر شما تا پیش از این وصلت، دخترجوانی بوده که در همه امور، مادرش عهده‌دار صفر تا صد زندگی‌اش بوده است، از طرف دیگر، همه شما دخترخانم‌ها هم باید این را بدانید که همسر شما تا پیش از ازدواج، پسر جوانی بوده که در خانه پدر، خواب و خوراکش فراهم بوده و هیچ‌کس هم از او بابت درآمد و هزینه مطالبه‌ای نداشته است.

علم‌الهدی گفت: در این شرایط، ازدواج به‌مثابه آغاز دوران مسئولیت‌پذیری یک دختر جوان با یک پسر جوان است که باید در وجود زن به مدیریت و در وجود مرد به کفالت ختم شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم آقایان کمبودهای مدیریتی و خانم‌ها کم و کسری‌های درآمد همسرانشان را در آغاز زندگی تحمل کنند و بدانند که اگر در ابتدای زندگی با هم بسازید، این باهم ساختن در ادامه زندگی ختم به عالی‌ترین پیشرفت‌ها و کمالات خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.