
موسی الرضا حاجی بگلو نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در مشهد کار جدیدی بود، این طرح موافقان و مخالفانی دارد که طبیعی است، اما زیرسوال بردن آن بی انصافی است.
او افزود: کلیات این طرح در جلسه پیشین شورای شهر مشهد مصوب شد، اما تصویب تبصرهها به تعویق افتاد و برخی به دنبال حذف این طرح هستند.
نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مخالفت مدیریت شهری با این طرح قابل درک نیست، دوره ششم شورای شهر مشهد با رویکرد متفاوت روی کار آمده است، اما در روزهای اخیر مدیریت شهری از تمام توان و رایزنی برای حدف این طرح استفاده کرده است.
حاجی بگلو بیان کرد: در مدیریت شهری تا کی باید به دنبال مدیران هزینهای باشیم؟ تمام نگرانیها برای حذف ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است، این درحالی است که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مدیریت شهری مشهد برای خارج از استان بدون هیچ اعتراضی هزینه شد.
او تصریح کرد: رسیدگی به اولویتهای شهر واجب است، به نمایندگی از مردم طرح را تهیه و از آن دفاع میکنم، طرح رایگان کردن صدور پروانههای ساختمانی در حاشیه شهر نیز در دست تهیه است.
محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز گفت: طرح رایگان کردن اتوبوس در بخش حمل و نقل عمومی باید بر مبنای کار پژوهشی باشد.
او افزود: هم اینک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است و برای اجرای این طرح زیرساختهای موجود مناسب نیست.
بنظرم بالا شهر پایین شهر نداره
خیلی از پایین شهریا میرن خونه پولدارا برای کار
خیلیا بالاشهر مستاجر یا نگهبانی چیزی هستند برای جایی رفتن پول اتوبوس هم براشون گرون درمیاد وگرنه خود پولدارها که ماشین دارند
خوب بگو قیمت 5 ساله تغییر نکنه
الان هزینه های سربار رو چجوری توجیه میکنی
هر سال تورم بره بالا نمیتونی افزایش ندی شما همین رو مردی 10 سال ثابت نگه دار
1 - هزینه های اتوبوس رانی باید از جایی تامین شود وقتی کسری بودجه هستش و الان دارن از همه چیز مالیات میگیرن این یعنی افزایش هزینه جایی دیگر
2- مشهد چه فرقی با تهران یا اهواز داره بعدش همه جا باید بشه خون کسی رنگین تر نیست ولی این یعنی هزینه سربار برای کل کشور
3-وقتی رایگان میکنی باید جواب بدهی هزینه اصطلاک اتوبوس و سوختش از کجا تامین میشه همین الان هم ناوگان اکثرا فرسوده هستش
4 - اینها تبلیغاته همه چیز هزینه داره مدیریت شهری هزینه داره وقتی این حرف ها عملی میشه که ثبات اقتصادی باشه و باید بخش خصوصی نباشه
چون خیلی از اتوبوس ها نصرفه میرن خصوصی یا ول میکن یا برعکس بخش خصوصی ورشکست میشه