منابع طبیعی استان سمنان برای حفاظت از عرصه‌ها ۲۵۰ نیرو کم دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی این استان به حداقل ۲۵۰ نیروی حفاظتی نیاز دارد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کمبود نیرو‌های حفاظتی با بهره‌گیری از توان همیاران طبیعت جبران شده است و چهار هزار و ۶۰۰ نفر همیار طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان مشارکت دارند.

وی گفت: از چهار هزار و ۶۰۰ نفر همیار طبیعت در استان ۲ هزار و ۳۸۵ نفر دانش آموز، یک هزار و ۳۸۵ نفر مروج و۸۳۰ نفر محافظ هستند و در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی این اداره‌کل را همراهی می‌کنند.

مرادی حقیقی با اشاره به اینکه افراد متقاضی برای دریافت کارت همیار طبیعت می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه‌ای اقدام کنند، افزود: هدف از طرح همیاران طبیعت، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

وی افزود: از طریق ساماندهی علاقه‌مندان و دوستداران منابع طبیعی، شورا‌های اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت، با نگاه به ارتقای دانش و بهره گیری از توانمندی‌های آن‌ها برای اجرای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده می‌شود.

مرادی حقیقی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه‌های منابع طبیعی در واقع نوعی تلاش سازمان‌یافته و داوطلبانه است که بین مردم و برای منافع عمومی، همدلی و همبستگی ایجاد می‌شود.

وی گفت: دوره‌های آموزشی حضوری برای همیاران طبیعت به منظور استفاده از ظرفیت آن‌ها در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و با پیگیری‌های مستمر و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم، این تعداد از دوستداران طبیعت به عنوان همیار منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.