۴۵۰ میلیارد ریال برای بهبود تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار جذب شد

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار به منظور بهبود پساب این واحد با جذب ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله اجراست.

علی شایقی مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار  گفت: با انجام این طرح و نصب هواده‌های سطحی روی برکه‌های تصفیه‌خانه، راندمان تصفیه فاضلاب به میزان چشمگیری ارتقا می‌یابد.

او افزود: فاضلاب شهر سبزوار دارای ۲ تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه اصلی آن در جنوب شهر و دیگری در منطقه توحیدشهر است که تصفیه‌خانه‌ای نوین و با پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار ادامه داد: سبزوار از نظر اجرای فاضلاب جزو پیشروترین شهر‌های کشور است که اکنون بیش از ۹۶ درصد از گستره شهری آن دارای پوشش فاضلاب است و تاکنون ۴۹۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در آن اجرا شدذه و حدود ۹۲ هزار مشترک فاضلاب دارد.

شایقی بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تمامی مناطق شهر اجرا شده و همه شهروندان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شوند و در همین راستا مناقصه اجرای سه کیلومتر شبکه فاضلاب در حال انجام است.

او تصریح کرد: بهره برداری از این میزان شبکه و انشعاب فاضلاب نیاز به برنامه ریزی و مدیریت قوی و منسجمی دارد تا از بروز اتفاقات و بحران جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار