پلمب ۴۴ مرکز غیرمجاز در فارس/ جمع‌آوری ۲۰ دستگاه لیزر

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی درمانی علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک سال گذشته ۴۴ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و زیبایی در فارس پلمب شده است.

علیرضا حسن‌آبادی گفت: متخلفان اصلی در زمینه ارائه خدمات زیبایی، پزشکان نیستند بلکه کسانی هستند که بدون داشتن مدرک و مجوز، اقدام به برپایی مراکز و اماکنی برای ارائه اینگونه خدمات می‌کنند.

او با اشاره به اینکه اخیرا شخصی در شهرجدید صدرا با مراجعه به یک خانه، تحت عمل جراحی لیپوساکشن (چربی زدایی) قرار گرفته و با عفونت و مشکلات شدید جسمی به مراکز تخصصی مراجعه کرده است، گفت: یکی از عوامل اثرگذار بر اقبال شهروندان به سمت دریافت خدمات از مراکز غیرمجاز، ناآگاهی از عوارض و عواقب بسیار خطرناک آن است.

حسن‌آبادی با اشاره به اینکه دریافت اطلاعات غلط و فریبنده از طریق فضای مجازی یا دیگر شیوه‌های اطلاع‌رسانی، در این امر موثر بوده است، گفت: سال گذشته ۲۶۳۸ پرونده توسط این کمیسیون در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تشکیل شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی درمانی علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون ۲۳۰۹ فقره پرونده تشکیل شده توسط این کمیسیون به تعزیرات و ۴۴ فقره به نظام پزشکی و ۱۱۰ مورد نیز به دادگاه ارجاع شده است.

او  گفت: در مواجهه قانونی با تخلفات حوزه خدمات بهداشتی و زیبایی، مراکز دارای مجوز پلمب نمی‌شود بلکه مطابق قانون و براساس تشخیص دستگاه قضایی، محکومیت‌هایی متوجه متخلف خواهد شد.

حسن‌آبادی با بیان اینکه، ارائه خدمات لیزر در آرایشگاه‌ها و اماکن فاقد مجوز، غیرقانونی و تخلف است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ دستگاه لیزر از آرایشگاه‌ها و مراکز فاقد مجوز، جمع‌آوری شده حال آنکه قیمت هر دستگاه لیزر چند میلیارد تومان است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی درمانی علوم پزشکی شیراز گفت: سلامت شهروندان خط قرمز محسوب می‌شود و گفت: در موضوع دریافت هزینه‌های اضافه، آسیب متوجه جیب مردم خواهد بود، اما در بحث ارائه خدمات توسط افراد و مراکز فاقد مجوز، سلامت مردم مورد آسیب و خدشه قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار