مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی:

مشارکت مردم در نذری عید قربان افزایش بیش از ۵۰ درصدی داشته است

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: با تلاش خادمان و خادمیاران رضوی برای توسعه سنت حسنه نذر، میزان مشارکت مردم در نذری عید قربان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۸۰۷ رأس دام با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال رسید.

علیرضا اسماعیل‌زاده مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش۵۰ درصدی مشارکت مردم در نذری عید قربان گفت: در امسال و در آستانه دهه ولایت، همانند سال‌های قبل طرح نذر قربانی به همت آستان قدس رضوی اجرا شد که با عنایت حضرت رضا (ع) و به پشتوانه اعتماد مردم به خادمان امام هشتم، شاهد افزایش ۵۰ درصدی مشارکت در این طرح بودیم.

او افزود: ارادتمندان به امام رضا (علیه السلام) به مناسبت عید قربان امسال، ۸۰۷ رأس دام با ارزش ۵۷ میلیارد ریال نذر کنند که این نذری‌ها در مشهد بین نیازمندان حاشیه شهر و در سایر نقاط کشور به همت کانون‌های خدمت رضوی بین نیازمندان این استان‌ها توزیع شد.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: خدا را شاکریم که با افزایش میزان اعتماد مردم به آستان قدس رضوی و افزایش مشارکت در پرداخت نذورات، امکان ارائه خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان را داریم و امیدواریم در سال‌های آینده نیز با همت ناذران و تلاش خادمان و خادمیاران، بتوانیم هر سال این خدمت را گسترده‌تر کنیم.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم سالانه آستان قدس رضوی، طرح اطعام غدیر و طبخ و توزیع بیش از ۱.۲ میلیون پرس غذا بین محرومان و نیازمندان است که در کنار مشارکت خیران و عموم مردم، بخشی از اقلام و هزینه‌های آن توسط آستان قدس تامین می‌شود.

او تصریح کرد: بستر مشارکت ناذران و ارادتمندان حضرت رضا (علیه السلام) در این طرح نیز فراهم شده و همگان می‌توانند با پرداخت هزینه حداقل یک غذا (میانگین هزینه هر غذا ۱۱۰ هزار تومان)، در ثواب این اطعام بزرگ سهیم خواهند شد.

شایان ذکر است ناذران نیک‌اندیش می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام غدیر به پایگاه nazr.razavi.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار