شمار مراکز مداخله گر سلامت مهر و موم شده در مشهد به بیش از ۳۸ مورد رسید

مدیر اعتبار بخشی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۸ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر سلامت به همت کارگروه مداخله‌گران سلامت از ابتدای امسال تا کنون در مشهد مهر و موم شده است.

دکتر سید کاظم غفاریان گفت: از این تعداد چهار مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر سلامت نیز طی یک هفته اخیر در مشهد مهر و موم شد.

وی با تاکید بر این که عموم مردم خدمات مورد نیاز خود در حوزه سلامت را باید از مراکز دارای مجوز دریافت کنند ادامه داد: در یکی از این مراکز خدمات لیزر و جوان‌سازی صورت(هایفو) بدون حضور پزشک ارائه می‌شد که طبق قانون این مرکز تعطیل شد.

مدیر اعتبار بخشی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکی دیگر از این مراکز خدمات ماساژدرمانی با ادعای تسکین درد مفاصل، حجامت، طب سنتی، لیزر و خدمات زیبایی به صورت کاملا غیرمجاز ارائه می‌شد که این مرکز نیز مهر و موم شد.

غفاریان با بیان این که حدود ۲۵ درصد پلمپ‌ها در داخل فضای آرایشگاه‌ها اتفاق می افتد تاکید کرد: مردم باید دقت کنند که در محیط آرایشگاه به هیچ عنوان مجوز خدمات لیزر داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود در صورت مشاهده مداخله‌گری در امر درمان توسطه افراد فاقد صلاحیت با تماس از طریق شماره ۱۹۰ موارد را اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار