غرق شدگی و آتش سوزی دو تهدید در تابستان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به گرم شدن هوای کرمانشاه طی روز‌های پایانی هفته، درباره شنا کردن افراد در آب‌ها و احتمال غرق شدگی و خطر بروز آتش‌سوزی‌ها هشدار داد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از روند گرم شدن هوای نقاط مختلف استان کرمانشاه در روز‌های پایانی هفته یاد کرد و گفت : با گرم شدن هوا امکان مراجعه افراد برای شنا در رودخانه‌ها و سراب‌ها بیشتر شده و همین امر خطر افزایش موارد غرق شدگی را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: رودخانه‌ها و دریاچه سد‌ها به هیچ عنوان محل مناسبی برای شنای افراد، حتی در صورتیکه در شنا ماهر باشند نیست، زیرا آب‌های آزاد شرایط متفاوتی نسبت به استخر دارد و خطر غرق شدن در آن زیاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استان به افراد توصیه کرد چنانچه قصد شنا کردن دارند صرفا به مکان‌های مشخصی که در آنجا نجات غریق مستقر است از جمله "سراب نیلوفر" مراجعه کنند و یادآور شد: شنا کردن در چنین مراکزی هم باید در ساعت حضور غریق نجات و طی روز انجام شود، اما گاهی شاهد آن هستیم که افراد غروب و تا ساعاتی از بامداد برای شنا به سراب نیلوفر می‌روند که این کار اشتباه است.

هشدار دیگر یگانه برای احتمال بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی در روز‌های گرم پایان هفته و خصوصا در مناطق گردشگرپذیر بود و گفت: با توجه به اینکه عوامل انسانی مهمترین دلیل وقوع آتش‌سوزی‌ها است، تقاضا داریم افراد در روز‌های تعطیل و خصوصا گرم که به طبیعت می‌روند بسیار مراقب وقوع حریق باشند.

وی هر گونه روشن کردن آتش در عرصه محیط طبیعی و رها کردن آن را اشتباه دانست وتاکید کرد: به علاوه افراد باید از رها کردن شیشه و بطری‌های پلاستیکی با رنگ روشن که می‌تواند در اثر قرار گرفتن در برابر آفتاب منجر به شروع آتش در طبیعت شود، خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی عرصه محیط طبیعی در استان، از افراد خواست چنانچه در هر منطقه‌ای آغاز حریقی را مشاهده کردند، با هدف جلوگیری از گسترش آن در کوتاه‌ترین زمان موضوع را با منابع طبیعی و محیط زیست در میان بگذارند.

یگانه اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه نیز برای مقابله سریع با آتش سوزی‌های احتمالی در آماده باش هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار