عباسی:

خطوط ترافیکی با استاندارد‌های جهانی نوسازی می‌شوند

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نقش خطوط ترافیکی در ایمنی معابر را پراهمیت ارزیابی کرد.

علی‌حسین عباسی با تاکید بر این موضوع که صیانت از بیت المال در روند اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند، گفت: خطوط ترافیکی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از تصادفات و ایمنی معابر دارند و سازمان عمران شهرداری در این زمینه از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.

او با اشاره به جزییاتی از این طرح گفت: تا چندی پیش برای اجرای خطوط ترافیکی فقط یک نمونه رنگ سرد آکرولیکی مورد استفاده قرار می‌گرفت که از ماندگاری مطلوبی برخوردار نبود و پس از گذشت یک ماه از بین می‌رفت. به همین دلیل پروژه‌های تحقیقاتی در دستور کار سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز قرار گرفت و کارشناسان این مرکز به جمع بندی برای استفاده از سه نوع رنگ با استفاده از دستگاه‌های مختلف برای ایجاد خطوط ترافیکی رسیدند.

عباسی افزود: نمونه اول دستگاه سرد آکرولیک است که در ۴ ماهه اول امسال در حدود ۱۹۰ هزار مترطول خطوط ترافیکی با بهره گیری از آن اجرا شده است. نوع دوم دستگه دوجزیی آکرولیک سرد است که دارای ضخامت ۲۸۰۰ میکرون بوده و دارای ماندگاری ۴ ساله است و ۵۰ هزار مترطول از معابر اصلی کلانشهر شیراز با بهره گیری از این شیوه خط کشی شده است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز با اشاره به مدیریت هزینه‌ای که در این حوزه‌ها اعمال می‌شود، گفت: از آنجایی که هزینه رنگ دوجزیی بالا است، در سال جاری سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نسبت به خرید یک دستگاه اسپری برای خط کشی معابر اقدام کرد که با استفاده از آن مصرف رنگ تا یک چهارم کاهش یافت و این در حالی است که از ماندگاری ۲ تا ۳ سال برخوردار است. با استفاده از این شیوه بیش از ۲۰۰ هزار متر طول از معابر کلانشهر شیراز خط کشی شده است.

او گفت: رنگ دوجزیی همه استاندار‌های ایمنی را دارا و به عنوان رنگ سبز شناخته می‌شود. همچنین این رنگ پس از اجرا تاپ کوت (پوشش نانو) اجرا شده که جذب آلودگی را به حداقل رسانده با اولین باران دوباره سفید و شفاف می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگان ماشین آلات سازمان عمران مجهز به دو دستگاه خط کشی محوری دو جزئی و یک دستگاه خط کشی محوری تک جزئی هافمن است که یکی از دستگاه‌های خط کشی دوجزئی مجهز به سیستم پاششی و دیگری دارای سیستم اسکرید می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که رنگ مورد استفاده در خط کشی محوری با این دستگاه‌ها از با کیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود، اظهار داشت: مهمترین ماده اولیه در تولید رنگ‌های دوجزئی رزین آن است که همواره از بهترین برند‌ها انتخاب شده و تا ۹ سال ماندگاری دارد.

او گفت: خطوط ترافیکی محور‌هایی از کلانشهر شیراز که در سال‌های اخیر انجام شده از با کیفیت‌ترین نمونه‌های کشوری بوده و مطابق با استاندارد‌های جهانی است.

تابه حال بیش از ۳۵۰ هزار متر طول خطوط ترافیکی در محور‌های زیر گذر شهیدان غلامی، کمربندی حد فاصل پل میلاد به سمت حسینی الهاشمی، خیابان قدمگاه، محراب، بولوار ماذون قشقایی، خیابان ساحلی، بولوار چهل مقام و سایر معابر مهم شیراز از بهمن ماه سال گذشته تاکنون انجام شده و تلاش برای تقویت خطوط در سایر محور‌های اصلی به صورت شبانه روزی تداوم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار