خزعلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری؛

اگر نفوذ فرهنگی صورت گرفته، باید دست نفوذی قطع شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر نفوذ فرهنگی صورت گرفته، باید دست نفوذی قطع شود و راه نفوذ بسته شود.

رویداد ملی «خانواده و فرهنگ عامه» با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در معاونت ریاست‌جمهوری برگزار شد و مسئولین کارگروه‌ها، مشاوران زنان و خانواده دستگاه‌ها و اعضای شورای سیاست‌گذاری نظرات خود را ارائه دادند. 

در این نشست مسئولین کارگروه‌های مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط‌زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده نظرات و راهکار‌های خود برای داشتن خانواده سالم بیان کردند.

بعد از نظرات مسئولین کارگروه‌ها خزعلی پیام رئیس جمهور را قرائت کرد و گفت: خانواده رکن اساسی و زیربنایی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان است. تحکیم این بنای مقدس براساس ارزش‌های مسلم اسلامی چشم‌انداز‌های روشنی را برای پیشرفت اجتماع ترسیم خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: برخلاف جهان غرب که امروزه با بحران فروپاشی خانواده مواجه است، در نگاه دینی هیچ بنایی مقدس‌تر از بنای خانواده نیست؛ خانواده‌ای که با مِهر و مودت عجین گشته و تبلور دگرخواهی در پرتو خداخواهی در جامعه نهادینه می‌سازد. 

وی افزود: اکنون برای حفظ این سنگر و حراست از پایداری و استحکام آن، همه آحاد، گروه‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی وظیفه دارند نقش خود را در بالندگی و نشاط جامعه عهده‌دار شوند و برای ارتقای جایگاه آن برنامه‌ریزی برای نیاز‌های گوناگون تلاش کنند.

خزعلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های مختلف بر امر فرهنگی تاکید می‌کنند، بیان کرد: در دیداری می‌فرمایند که مهمترین کار اصلاح فرهنگ عمومی است. ایشان با بیان اینکه فرهنگ در حاشیه و ذیل نیست، اشاره کردند که حتی در مسئله اقتصاد و فرهنگ، فرهنگ ذیل سیاست و اقتصاد نیست. بلکه اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی‌ای فرهنگ را به مثابه هوا تعبیر می‌کنند و در جایی فرهنگ را روح می‌دانند. اگر هوا آلوده باشد، جامعه جامعه سالمی نخواهد بود. ما در رویداد «خانواده و فرهنگ عامه» بنا داریم به فرهنگ خانواده بپردازیم. چراکه خانواده اساس اجتماع است. 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سه عرصه را در فرهنگ ذکر می‌کند، بیان کرد: یکی فرهنگی که در سطح کلان تصمیمات جهت‌دهنده است. دوم فرهنگی که شکل‌دهنده ذهن و رفتار عمومی است. سوم فرهنگ خاصی است، که بر آموزش و پژوهش تاکید شده است. رهبر انقلاب اشاره می‌کنند اگر موارد ضعیفی در فرهنگ عامه است، باید تقویت شود. اگر موارد ناصواب دیده می‌شود، باید صحیح شود. اگر نفوذ فرهنگی صورت گرفته، باید دست نفوذی قطع شود و راه نفوذ بسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار