ضرورت تمرکز آموزش و پرورش بر اقناع سازی دانش آموزان

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید فضای حاکم بر آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که دانش آموز اقناع شود و به مسئله تربیت توجه شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: گرچه تأمین اعتبار برای زیرساخت‌ها نیز باید مورد بحث باشد، اما انتظار می‌رود سمت و سوی فضای شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و استان بیشتر متوجه موضوعات تعلیم و تربیت باشد.

او با تأکید بر اینکه باید بررسی کرد با همین امکانات موجود چقدر در امر تعلیم و تربیت موفق عمل شده است افزود: یک جلسه تجمیعی با حضور ۱۱ فرماندار در این خصوص باید برگزار شود و از این پس هم فضای شورا‌های آموزش و پرورش مسئله تربیت باشد.

قناعت گفت: گزارش‌های خوبی از عفاف و حجاب در مدارس ارائه شد، اما چند نکته باید مراعات شود و اول اینکه جلوی افراط را باید گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت حجاب خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است اظهار کرد: فضای استانی طوری است که هر فردی وارد حریم خراسان جنوبی می‌شود خود را ملزم به رعایت حجاب می‌داند.

او ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش انجام می‌شود، ولی کافی نیست. لذا باید تمرکز بر اقناع‌سازی دانش‌آموزان و نسل جوان باشد.

قناعت با اشاره به اینکه جوان امروز پرسشگر بوده و موضوعات را با حساب و کتاب می‌پذیرند تصریح کرد: انتظار می‌رود جلسات تبیینی و پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان و معلمان بیشتر شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اینکه در تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی بتوانیم سربلند باشیم باید تمرکز اقناع سازی‌ها بر دانش آموزان و معلمان باشد.

او ادامه داد: حتی کشور‌های غربی هم در حال ساماندهی فضای مجازی مروج خشونت است؛ لذا اکنون به اثبات رسیده که این فضا چه خطراتی برای جامعه دارد و باید در این قبال هوشیار بود.


بیشتر بخوانید


طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم بر برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش تأکید کرد.

او افزود: در حوزه عفاف دانش‌آموزی و مدارس نیاز به کار اعتقادی و فرهنگی داریم که باید مربیان پرورشی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

طالبی عنوان کرد: در موارد بسیار معدودی از حوزه معلمان هم گزارشات بدحجابی و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها داریم که باید رسیدگی و برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سختگیری‌های پرورشی و تبیین غیرت در مدارس متوسطه پسرانه هم در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

تعیین تکلیف اردوگاه میرزاکوچک خان شهرستان طبس، تجلیل از فعالان طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت و اهدای لوح و هدیه از سوی استاندار، حل مشکل انشعابات آب، برق و گاز مدرسه دکتر داریوش گنجی واقع در شهرک امام علی (ع) از موضوعاتی بود که در شورای آموزش و پرورش به بحث گذاشته شد.

در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی هم با دستور استاندار مقرر شد جلسه تخصصی در دفتر فنی استانداری با مدیران مربوطه برگزار و نتیجه به شورای آموزش و پرورش اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.