واجبی الهی بر دوش مردم و مسئولان

امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار برای اصلاح تفکر و فرهنگ جامعه است که باید مردم و مسئولان میدان دار آن باشند.

اسداللهی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیما خراسان جنوبی گفت: یکی از اصلی‌ترین روش‌های اصلاحی جامعه انجام امر به معروف و نهی از منکر در  اجتماع است.

او با بیان اینکه طبق گفته رهبر معظم انقلاب در بحث امر به معروف و نهی از منکر دو بعد وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود گفت : مسئولین باید نسبت به ارزش‌های دینی و معروفات احساس مسئولیت کنند، زیرا در مرتبه اول و مهم‌ترین رتبه است تا مردم ببینند مجریان دین چه عملکردی دارند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش مردمی نیز مردم و جامعه وظیفه دارند نسبت به اینکه فرزندان و کودکان خود را نسبت به این واجب الهی مسئولیت پذیر تربیت کنند تا بی تفاوت نباشند و در جهت اصلاح جامعه قدم بردارند.

اسداللهی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هم دوره‌های تخصصی در جهت تربیت مربی، شناخت موارد و مصادیق معروف، شناخت جامعه و روش‌های اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر برگزار کرده است.

او عنوان کرد: یکی از امر‌هایی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است نهی از فحشا و منکر است که مصادیق زیادی دارد، ولی چیزی که اکنون با آن در جامعه مواجه هستیم بحث عفاف و حجاب است.

اسداللهی گفت: دشمن در حال حاضر از تمام ابزار‌های خود برای آسیب رساندن به موضوع عفاف و حجاب استفاده می‌کند و در تلاش برای آسیب رساندن به نظام و جایگاه و ارزش زن است که باید با هوشیاری کامل مانع اثرگداری آنان شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.