وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:هم اکنون پدیده گرد و خاک و وزش باد منجر به کاهش دید در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه دارد.

سارا حکمی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز نیز پدیده غالب در سطح استان همچنان وزش باد و ایجاد گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد بود به طوری که در ساعاتی وزش باد شدید شده و منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

او افزود: در نیمه شرقی و بخش‌هایی از جنوب خراسان رضوی نیز با توجه به وزش باد شدید احتمال وقوع توفان گرد و خاک نیز وجود خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در نیمه شمالی استان طی امروز و فردا شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و احتمال بارش در برخی از نقاط و به خصوص در ارتفاعات به صورت رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

حکمی بیان کرد: از فردا سرعت وزش باد در سطح خراسان رضوی کاسته خواهد شد و شرایط وضعیت هوا که اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد رو به بهبود خواهد رفت.

او تصریح کرد: از ابتدای هفته آینده بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و احتمال وزش باد همراه با گرد و خاک نیز وجود دارد که در گزارش‌های آینده وضعیت آن اعلام خواهد شد.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که دمای هوای شهر مشهد در شبانه روز گذشته بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود تاکید کرد: انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز همچون روز گذشته باشد.

حکمی اظهار کرد: دیروز داورزن با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و فریمان با ۱۷ درجه به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خر اسان رضوی گزارش شده اند و این در حالی است که بیشترین میزان سرعت وزش باد از بجستان با ۶۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار