رهایی ۱۴ محکوم از قصاص نفس در سمنان/ جلوگیری از فرار مالیاتی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از رهایی ۱۴ محکوم از قصاص نفس در این استان با تلاش و پیگیری های دستگاه قضا و خیرین در استان سمنان خبر داد.

عبدالهی  با اشاره به برخی از دستاوردهای عام المنفعه دستگاه قضایی استان سمنان در یک سال اخیر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.

وی ادامه داد: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در استان صورت گرفته، سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به صلح یاران نیز در شهرستان های هشتگانه این استان رقم خورد.

وی به رویکرد مردم محوری در دستگاه قضایی استان پرداخت و اضافه کرد: ۳۶ هزار ملاقات مردمی و تسهیل در برقراری ارتباط مردم با مسئولین قضایی با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و معابر پرتردد ثبت شده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نظارت مستمر و رسمی و غیر رسمی بر تمامی مراجع قضایی سراسر استان سمنان عنوان کرد: ۵۳ درصد پرونده‌های یکتا با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی به صورت الکترونیک در مراکز و واحدهای مختلف قضایی استان، تشکیل شدند. 


وی با اشاره به کسب رضایت ۸۲ درصدی مراجعین به مراجع قضایی استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ مورد میز خدمت از ابتدای سال۱۴۰۱ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نیز در استان برپا شده است. 

عبدالهی با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌های استان سمنان نیز گفت: حمایت نقدی و غیرنقدی از خانواده‌های زندانیان نیازمند به ارزش ۸۸ میلیارد ریال انجام شده است افزود: در این مدت به ۶۱ خانواده زندانی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال، وام اشتغالزایی پرداخت شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان از آزادی ۱۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در نتیجه حمایت خیرین استان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با هدف کمک به زندانیان آزاده شده در این مدت به ۳۳ زندانی آزاد شده استان وام اشتغال آفرینی اعطا شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار