دستگاه قضایی استان سمنان بیش از ۲۷ میلیارد تومان اموال مصادره‌ای را تعیین تکلیف کرد

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: اموال مصادره‌ای به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با ورود دستگاه قضایی این استان تعیین تکلیف شد.

محمدجعفر عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: بازدید‌های متعددی از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منظور صیانت از بیت‌المال، ساماندهی و بهبود وضعیت جمع‌آوری، نگهداری و فروش قانونی کالا‌ها در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عزم دستگاه قضایی استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ در این راستا نتیجه‌بخش بود، ابراز کرد: پس از تشکیل ۳۶۲ پرونده و برگزاری ۱۱ مورد مزایده، تعیین تکلیف اموال مصادره شده به ارزش نزدیک به ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حاصل شد.

عبداللهی به نوع کالا‌های موجود در انبار‌ها اشاره کرد و گفت: نحوه جمع آوری و نگهداری صحیح کالا‌ها در بازدید از انبار‌های آن سازمان مورد تاکید قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادمه داد: کالا‌های فسادپذیر و خاص، ابزار صنعتی در حوزه تولید و اشتغال آفرینی، کالا‌های اشتعال‌زا و منسوجات، در اولویت واگذاری قانونی از طریق مزایده قرار گیرند.

وی به دیگر اقدام‌ها در حوزه ساماندهی انبار‌های آن سازمان اشاره کرد و افزود: نصب و راه‌اندازی دوربین در انبارها، ساماندهی چینش و تفکیک کالاها، پیگیری برای خرید انبار در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و نیز تجهیز انبار‌ها به ادوات نگهداری کالا، در دستور کار است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: وضعیت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان سمنان بهبود یافته است، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد، دستگاه قضایی استان نظارت و پیگیری مستمر را در دستور کار دارد و امید است با اهتمام مسوولان استان و نهاد‌های متولی مشکلات مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار