ورود سفیر حفاظت محیط زیست با دوچرخه از ارومیه به مشهد مقدس

افسر دوچرخه سوار نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر حفاظت محیط زیست در ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی، مسیر ارومیه به مشهد مقدس را رکاب زد.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: ناو سروان جواد نوری افسر دوچرخه سوار ارتش جمهوری اسلامی ایران که به عنوان سفیر حفاظت محیط زیست در ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی که به مدت هشت ماه در آب‌های بین المللی در دور دنیا دارای مأموریت بودند و با سربلندی وارد کشور شدند، با شعار "احیای دریاچه ارومیه" مسیر ارومیه به مشهد مقدس را رکاب زد و پس از برگزاری مراسم استقبال در مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وارد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شد.

وی افزود: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و از اقدام محیط زیستی و شاخص این دوچرخه سوار ورزشکار نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر نمود.

اله پور بیان کرد: در حال حاضر دچار مشکلات کم بارشی و خشکسالی هستیم و بایستی مردم با آگاهی از وضعیت موجود، نسبت به صرفه جویی در مصرف منابع پایه همچون آب اقدام نمایند و سهم خودشان را در خروج از این دوره خشکسالی انجام بدهند.

در این دیدار که با حضور ناخدا یکم محمد رضا بخشی مدیر خدمات و تشریفات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناخدا یکم سید مجید جهانیان جانشین تربیت بدنی نیروی دریایی ارتش، ناخدا یکم مرتضی نظری مدیر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملاحظات زیست محیطی فراوانی از جمله مدیریت پسماند کشتی‌ها و ... و نیز جلوگیری از تخلیه مواد نفتی در سطح دریا داریم، گفت: با عنایت به ماموریت‌های طولانی و سنگین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و با توجه به تولید انواع زباله در کشتی، ناو سروان نوری به عنوان سفیر محیط زیست ارتش ج. ا. ایران در این ماموریت‌ها نسبت به کنترل آلودگی و نیز نظارت بر چگونگی تخلیه این زباله‌ها در اسکله‌ها اقدام می‌نماید.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت قوی بودن روحیه و نیروی جسمانی این سربازان وطن، برای مقوله ورزش اهمیت بیشتری قائلیم و از این اقدامات استقبال می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش ج. ا. ایران در کنار مأموریت‌هایی که جهت حفظ امنیت کشور بر عهده دارد، در عرصه حفاظت از محیط زیست نیز پیشگام بوده است.

ناو سروان نوری پس از طی نمودن حدود ۲۲۰۰ کیلومتر مسیر از ارومیه تا مشهد مقدس به مدت ۲۷ روز، هدف از این اقدام نمادین را، آشتی با طبیعت، آگاه سازی، فرهنگ سازی و جلب توجه مردم و مسئولان به حفاظت و صیانت بیشتر از عرصه‌های زیست محیطی عنوان کرد.

این دوچرخه سوار، با بیان اینکه این سفر با هدف اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست انجام شده است، افزود: پس از ماموریت ۸ ماهه‌ای که ۶۳ هزار کیلومتر بر روی آب‌های بین المللی شناور و در ماموریت بودیم، با مرخصی یک ماهه‌ای که داشتم از روز پس از ورود به کشور، دوچرخه ام را برای ماموریت دیگر خودم که حفاظت از محیط زیست کشور می‌باشد، با هدف فرهنگ سازی مردم برای توجه بیشتر به مسائل محیط زیستی، برداشتم و به سوی ارومیه و سپس به مشهد مقدس جهت عرض ارادت به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) رکاب زدم.

در پایان با اهداء لوح سپاس از زحمات این دوچرخه سوار محیط زیستی تقدیر شد و هدایای محیط زیستی به ایشان و تیم همراه اهداء شد.

این دوچرخه سوار نظامی از دوره نوجوانی ورزش دوچرخه سواری را آغاز کرده و تاکنون مسیر‌های طولانی را برای مشارکت و جلب توجه مردم به امر حفاظت از محیط زیست رکاب زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار