کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های حقوقی حوزه آب در خراسان رضوی

مدیر حقوقی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میزان پرونده‌های حقوقی ثبت شده و آمار دعاوی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از سال ۹۷ تاکنون به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

ناصر صادقیان پور مدیر حقوقی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی، شرکت آب منطقه‌ای بخشنامه‌ای از سوی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در خصوص بزه‌های حوزه آب و منابع آبی اخذ کرده است، گفت: دادگستری کل استان پیش‌تر و در سال ۱۳۹۹ نیز چنین بخشنامه‌ای صادر کرده بود که با استفاده از آن آمار پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاهش چشمگیری داشت. بخشنامه جدید به‌روز رسانی شده و محلی از اعراب ندارد.

او افزود: با استفاده از این دو بخشنامه، میزان پرونده‌های حقوقی ثبت شده و آمار دعاوی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از سال ۹۷ تاکنون به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. اکثر این پرونده‌ها در حوزه بزه‌های مربوط به تعرض به منابع آب‌های زیرزمینی و بستر رودخانه‌ها است.

مدیر حقوقی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اتخاذ دو بخشنامه جدید از دادگستری در خصوص غرق‌شدگی در بستر منابع آبی مصنوعی و مبارزه با استخر‌های ذخیره‌سازی غیرمجاز کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار