۲۸ اثر از هنرمندان خراسان رضوی به جشنواره ملی «جایزه فیروزه» راه یافت

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۸ اثر از ۱۳ هنرمند این استان به مرحله نیمه نهایی هشتمین جشنواره ملی «جایزه فیروزه» راه یافت.

حجت طباطبایی واعظ معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هشتمین فراخوان جایزه فیروزه در سه بخش ایده‌های نوآورانه، کسب و کار‌های نوپا، کسب و کار‌های تجاری شده با موضوعات و قالب هدایای فرهنگی نوشت افزار، اسباب بازی و عروسک در سال گذشته منتشر شد که آخرین مهلت ثبت نام در آن ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ بود، اما به سبب استقبال قابل توجه متقاضیان شرکت در این رویداد، ثبت نام طی دو مرحله تمدید شد.

او افزود: هشتمین دوره جایزه فیروزه با حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی و با رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب و کار‌های نوپا، کسب و کار‌های تجاری شده و فعال در سراسر استان‌های کشور در دو مرحله "تعیین برگزیدگان استانی" و "تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی" برنامه ریزی شده است.

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی دنبال می‌شود.

واعظ بیان کرد: استان خراسان رضوی از ابتدای انتشار فراخوان هشتمین دوره جایزه فیروزه، دبیرخانه این رویداد را در هنرستان هنر‌های اسلامی - ایرانی چراغچی در مشهد راه اندازی کرد، سپس هنرمندان از طریق سایت https://platzaar.ir/۹۲?public_ids=۱۹۰۱ در این رویداد ثبت نام کردند که در مجموع بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان استان در این رویداد ثبت شد.

او تصریح کرد: بعد از پایان مهلت ثبت نام، گروه انتخاب آثار برگزیده که به صورت متمرکز در دبیرخانه مرکزی هشتمین دوره از جایزه فیروزه در تهران تشکیل شده بود، آثار را بررسی کردند که خوشبختانه خراسان رضوی همچون سال‌های گذشته سهم بسیار خوبی در بین آثار منتخب در بخش نیمه نهایی این رویداد داشت.

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر دبیرخانه استانی هشتمین دوره از جایزه فیروزه در خراسان رضوی ۲۸ اثر برگزیده ۱۳ هنرمند استان را گردآوری و به دبیرخانه مرکزی آن در تهران ارسال کرده است تا در مرحله نهایی داوری مورد ارزیابی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار