۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شد

استاندار بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ به هفت هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شده است.

احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان اظهار کرد: در زمینه توسعه اشتغال در استان بوشهر گام‌های خوبی برداشته شده و طرح‌های مهمی برای اشتغال‌زایی در دستور کار است.

وی با اشاره به ایجاد ۳۱ هزار فرصت اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر افزود: این استان در میزان سرمایه‌گذاری ارزی پارسال رتبه نخست و در سرمایه‌گذاری ریالی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای نخستین بار آزمون استخدامی جذب نیروهای صنایع و واحدهای مختلف وابسته به وزارت نفت در بوشهر برگزار می‌شود و در این زمینه ۸۵۷ نفر پس از گذراندن مراحل مختلف گزینشی، به استخدام مجتمع‌های پتروشیمی در می‌آیند.

محمدی‌زاده ادامه داد: همچنین امسال ۹۰۰ نفر در دستگاه‌های دولتی استان بوشهر استخدام می‌شوند که اکنون در حال گذراندن فرآیند استخدام هستند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات وام ازدواج به ۶ هزار زوج جوان در استان بوشهر گفت: سرعت بخشی در روند پرداخت وام ازدواج از دیگر رویکردهای مهم استان در سال جاری است.

استاندار بوشهر مبلغ وام ازدواج را یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اضافه کرد: وام ازدواج به زوجین زیر ۲۵ سال، ۲ میلیارد  و ۲۰۰ میلیون ریال و فرزندان ایثارگر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: آمار ازدواج در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که طلاق با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

وی گفت: با الحاق ۲ هزار هکتار زمین به محدوده ۴۰ شهر استان بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین مسکونی تامین می‌شود و به این صورت مشکل زمین در شهرها و روستاهای استان حل شده است.

محمدی‌زاده یادآور شد: در همین ارتباط در اراضی جدید شهر بوشهر هر قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۴۰ مترمربع به یک متقاضی برای ساخت واحد مسکونی ۲ طبقه واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: با افزایش ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر بوشهر و واگذاری به واجدان شرایط در قالب شهرک آفتاب، مشکل زمین در این شبه جزیره حل شده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن گفت: در شهر بوشهر مشکل زمین مسکونی برطرف و به اندازه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک نیایش بوشهر زمین آزاد شده و با تغییر کاربری این زمین‌ها به صورت سه طبقه در قالب مجتمع های ۱۲ واحدی ساخته و به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: همزمان با هفته دولت امسال، سه هزار قطعه زمین در شهرها و به همین میزان در روستاها به واجدان شرایط برای ساخت مسکن واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده طرح خود مالکی را یکی دیگر از برنامه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: در این طرح افرادی که دارای ساختمان فرسوده و یا اراضی مسکونی هستند می‌توانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن در دریافت وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد و تخفیف صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حبیب
۲۳:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
درسته وام اشتغال پرداخت شد ولی به چه کسی پرداخت شد