۲۰ واحد مشاورین املاک ساوه اخطار دریافت کردند

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: طی سه جلسه بازدید در این شهرستان ۲۰ واحد مشاورین املاک بازرسی شده با حضور نماینده تعزیرات اخطار دریافت کردند.

حمزه فضلی رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: تا کنون در راستای نظارت بر اجرای مصوبه شورایعالی مسکن مبنی بر ساماندهی مشاورین املاک و بنگاه های فاقد مجوز سه دوره بازدید میدانی با حضور نمایندگان راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت از مشاورین املاک این شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بازدید های میدانی فعالیت این واحدها مورد رصد قرار گرفته و با افراد متخلف برخورد های قانونی صورت می‌گیرد.

فضلی افزود: در هر دوره از این بازدیدها بین ۱۰ تا ۱۲ مورد از مشاورین املاک شهرستان بررسی شده که ۲۰ واحد اخطار دریافت کرده اند و در صورت تداوم تخلف‌ها پلمب می شود.

طرح ساماندهی مشاوران املاک از نیمه اردیبهشت امسال با مصوبه شورایعالی مسکن در دستور کار قرار گرفت. براساس این طرح دفاتر مشاوران املاک بدون مجوز مهر و موم می‌شود. مرحله اول اجرای طرح ساماندهی مشاوران املاک به پایان رسیده و مرحله دوم از ابتدای مرداد در سراسر کشور شروع شده است.

دریافت حق کمیسیون بیش از نرخ مصوب توسط مشاوران املاک (گرانفروشی) عمده تخلفات محرز و شناسایی شده در بازرسی های این طرح است.

حق کمیسیون به سبب خدماتی که مشاوران امکلاک ارائه می‌دهند، دریافت می‌شود؛ این مبلغ برای معاملات خرید و یا فروش ملک، به گونه‌ای است که ۰.۲۵ درصد از قیمت ملک تحت عنوان حق کمیسیون و ۹ درصد نیز تحت عنوان مالیات از هر دوطرف معامله دریافت می‌شود.

این مبلغ از هر دوطرف معامله دریافت خواهد شد، یعنی ۰.۲۵ درصد ارزش ملک از فروشنده و ۰.۲۵ درصد هم از خریدار ملک مربوطه دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.