وزیر کشور ایران:

دولت پیگیر بحران کم‌آبی سیستان است

وزیر کشور ایران گفت دولت پیگیر بحران کم‌آبی سیستان است و انتقال آب چاههای جدید به هیرمند را پیگیری می‌کنیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران گفت: دولت پیگیر بحران کم‌آبی سیستان است و شخصاً دو سه ماه قبل آنجا بودم و تاکنون هم حدود هشت نوبت به سیستان رفته‌ام.

وزیر کشور گفت: تصمیم‌گیری‌ها صورت گرفته و در همین مدت هم کارهای مهمی انجام شده است که اگر نمی‌شد، مشکلات جدی تری داشتیم.

وی افزود: روی کسب حق‌آبه‌مان از افغانستان تأکید داریم آنها باید تکلیف خود را انجام دهند؛ دولت منابع قابل توجهی برای این کار تخصیص داده است و وزارت نیرو به‌طور جدی کار را دنبال می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه انتقال آب چاه‌های جدید به هیرمند را پیگیری می‌کنیم، گفت: دولت به شدت پیگیر بحران کم‌آبی سیستان است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به‌طور جدی کار را دنبال می‌کند، گفت: کمک‌رسانی توسط تانکرهای آب انجام می‌شود؛ اما همچنان کم آبی وجود دارد و به دنبال پر کردن منابع آب موجود در منطقه هستیم.

رود هیرمند از حوالی کابل در افغانستان سرچشمه گرفته و به سد کجکی می‌رسد. در ۷۰۰ کیلومتری مرز ایران محل اندازه گیری و تعیین حق‌آبه ایران است. بر اساس معاهده هیرمند در سال ۱۳۵۱ حق‌آبه‌ای برای سال‌های آبی نرمال تعیین شده است که حدود ۸۲۰ متر مکعب است و باید به صورت ماهانه در اختیار کشور ما قرار بگیرد.

برچسب ها: حق آبه ، طالبان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار