ظرفیت آب سد‌های خراسان رضوی به ١١ درصد رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون تنها ١١ درصد از حجم سد‌های این استان آب دارد و همچنان با وضعیت تنشی مواجه هستیم.

 علیرضا طاهری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت : این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ٢۵ درصد بود که کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه در شرایط سخت خشکسالی و کم بارشی قرار داریم، افزوذ: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ١۴٠١) حجم آب ورودی به سد‌های استان خراسان رضوی کمتر از ۴٩ میلیون متر مکعب بوده است.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت سد‌های استان حدود یک میلیون و ۵٧٢ میلیون متر مکعب است که هم اینک تنها ١٧٧ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

طاهری بیان کرد: میانگین بارندگی این استان در سال آبی جاری ٩٩ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته ٣٢ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته دارد.

ماو تصریح کرد: افزایش دما و گرمای هوا منجر به افزایش میزان تبخیر آب سد‌ها و همچنین افزایش مصرف شهروندان می‌شود، با توجه به حجم بسیار کم آب موجود در سد‌ها شهروندان باید بیشتر از همیشه نسبت به مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری حساس باشند تا از شرایط تنش آبی بدون مشکل عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار