سجام، سامانه ثبت گزارش‌های مردمی از هنجارشکنی‌ها

قرارگاه حجاب و عفاف استان صبح امروز ۱۶ مرداد با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و انتظامی برگزار شد.

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان به بررسی کیفیت اجرای مصوبات حجاب و عفاف از سوی دستگاه‌های مسئول پرداخت و گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و مصوبات جلسات قبل از جمله نظارت بر باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها و همچنین سد معابر ارائه داد.

رئیس قرارگاه حجاب و عفاف استان، معرفی و اطلاع‌رسانی سامانه «سجام» برای رفع دغدغه‌های مردمی در خصوص موارد بدحجابی و هنجارشکنی‌ها را یک نقطه مثبت روانی برای جامعه دانست و بر آن تاکید کرد. 

سید‌مهدی قویدل معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در این نشست با معرفی سامانه جامع ارتباطات مردمی «سجام» گفت: این سامانه با تاکید براساس سند تحول و تعالیم دستگاه قضائی و سایر اسناد بالا‌دستی در قوه قضائیه راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه به راحتی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

‌وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در سامانه به دو صورت بدون نام و صرفا برای ثبت گزارش و دوم به عنوان دیده‌بان پیشگیری، عضو این سامانه شوند، گفت: تمام گزارش‌ها و هویت گزارش‌دهنده‌ها در این سامانه محرمانه بوده و صرفا از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موضوع پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به دستگاه‌های مربوطه و دادستان‌های سراسر استان ارجاع می‌شود.

قویدل با اشاره بر اینکه در استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر عضو این سامانه هستند و تاکنون بیش از ۳ هزار گزارش ثبت شده است، گفت: شهروندان با ورود به سامانه www.sajam.scpd.ir می‌توانند هر نوع گزارش در خصوص جرائم و تخلفات و فساد اداری و موضوعات مربوط به بدحجابی و هنجار‌شکنی را ارائه داده و با دریافت کد رهگیری نتیجه گزارش خود را پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار