معاون سیاسی امنیتی استاندار:

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای جذب بازماندگان از تحصیل راهکار ارائه دهند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌های استان ایده‌ها و راهکار‌های خود را در خصوص شناسایی و جذب بی‌سوادان، کم سوادان و بازماندگان از تحصیل در قالب مقاله و پژوهش به معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ارائه دهند.

سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم‌ای میان معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی استان به منظور ریشه‌کنی بی سوادی منعقد شده است.

وی بیان کرد: فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان‌ها با جدیت بیشتری برای ریشه کنی بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی کرده و مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز برای پیگیری این مساله مهم تلاش بیشتری کند.

هاشمی مهر اهمیت سواد در زندگی را بسیار مهم دانست و بر برنامه ریزی دقیق‌تر برای جذب و شناسایی بیسوادان و کم سوادان در استان تاکید کرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: با توجه به درصد بالای بی سوادی در برخی از شهرستان‌ها و نیز پراکندگی محل سکونت آنان، امر شناسائی، جذب و آموزش جامعه هدف نیازمند همت و تلاش جمعی است.

سید حمزه باقری نژاد به فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی اشاره کرد و افزود: تمامی فرهنگیان، دانشگاهیان، صاحبان قلم، اصحاب رسانه، علاقه‌مندان به کار پژوهشی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند تا با استفاده از ایده‌های خلاق آنان بتوانیم در زمینه شناسائی، جذب، آموزش و ریشه کنی بی سوادی اقدام‌های اثرگذارتری انجام دهیم.

وی محور‌های اصلی فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی را در بخش‌های ایده‌ها و راهکارها، مقالات، پژوهش‌ها و محصولات و تولیدات در قالب سکوها، نرم افزار‌ها، بازی‌های آموزشی عنوان کرد.

باقری نژاد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و جهاد کشاورزی در این زمینه می‌توانند یاریگر متولیان در آموزش و پرورش باشند.

باقری نژاد افزود: بی سوادی می‌تواند زمینه ساز خیلی از مشکلات باشد و در مقابل آن دانش و سواد می‌تواند زمینه ترقی افراد جامعه را فراهم کند و می‌طلبد همه این نهاد‌ها با اهرم هایی، چون تشویق و ترغیب با نهضت سواد آموزی همکاری کنند تا بتوان این قشر را شناسایی کرده و در زمینه آموزش آنان اقدام کرد.

وی عنوان کرد: تاسیس مرکز یادگیری مشارکتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نهاد‌های مرتبط برای شناسایی، جذب، پشتیبانی لازم جهت آموزش بی‌سوادان، کم سوادان و بازماندگان از تحصیل به صورت ماهانه و برگزاری جلسات منظم شورای پشتیبانی به صورت فصلی توسط فرمانداران و بخشداران سراسر استان از مصوبات جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار