دبیر کمیته بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان:

۱۵۴ مرکز آموزشی برای جذب بازماندگان از تحصیل بکارگیری شد

برهان زهی گفت: از ظرفیت ۱۵۴مدرسه شبانه‌روزی، حمایتی و مرکز آموزش از راه دور در این استان برای ارتقای حداکثری پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل استفاده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا برهان زهی دبیر کمیته بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان گفت : براساس آخرین آمار ۱۴ هزار و ۸۵۲ کودک ۶ ساله در حوزه آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند که در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ در هیچ مدرسه‌ای نام‌نویسی نکرده و از این تعداد با تلاش همکاران در مناطق استان چهار هزار و ۴۲ نفر جذب شدند.

او  افزود: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول ۱۲ هزار و ۴۵۱ نفر و در مقطع متوسطه دوم ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر است که از این تعداد ۹ هزار و ۷۷۰ نفر جذب شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پراکندگی جغرافیایی و جمعیت، فقر اقتصادی، فرهنگی و معضل اجتماعی کودکان کار را از جمله مولفه‌های بازتولید بازماندگان از تحصیل در این استان عنوان کرد و گفت: بازگرداندن این کودکان به مدرسه و آموزش کار آسانی نیست چرا که ابتدا باید در راستای رفع مشکلات بازماندگی از تحصیل تلاش کرد در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی مجدد مدرسه را ترک می‌کنند و رفع این علل و عوامل به تنهایی از عهده مدرسه و آموزش و پرورش بر نمی‌آید بلکه تمامی دستگاه‌های و نهادهای دست‌اندرکار باید در این امر مشارکت و همکاری داشته باشند.

او با بیان اینکه ۳۴ مدرسه حمایتی در سیستان و بلوچستان برای تحصیل بازماندگان از تحصیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدارس حمایتی (خیری) ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در حاشیه شهرها توسط نیروهای آزاد با حمایت مالی خیران اداره می شوند و آموزش و پرورش بر فعالیت آنان نظارت دارد.

برهان زهی ادامه داد: در دوره متوسطه نیز چهار مدرسه شبانه روزی و ۱۰۰ مدرسه ضمیمه و کم جمعیت برای تحت پوشش قرار دادن کودکان بازمانده از تحصیل فعالیت دارند و هیچ محدودیتی برای تحصیل این دانش آموزان در مدارس دیگر وجود ندارد.

او  به ظرفیت طرح آموزش از راه دور در جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: ۹۹۵ دانش آموز لازم التعلیم نیز در ۱۶ مرکز آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در طرح صندلی‌های خالی مدارس غیردولتی هر مدرسه ظرفیتی را برای پذیرش دانش آموزان بازمانده از تحصیل اعلام می‌کند که هزینه‌های آن توسط آموزش و پرورش به این مدارس پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار