کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل با فعالیت مراکز یادگیری محلی استان سمنان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هدف از تاسیس مراکز یادگیری محلی کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل و بیسوادی در این استان است.

آقای شاه حسینی گفت: در آینده، مراکز یادگیری محلی باید از طریق نیازسنجی دقیق بومی و منطقه‌ای دوره‌هایی متناسب با نیاز مخاطبان برگزار کنند و مشارکت حداکثری شرکا، معتمدان و خیران محلی را برای آموزش‌های اثربخش و آینده‌نگر به همراه داشته باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان می گوید: در حوزه سوادآموزی، با انتقال دانش به بزرگسالان و مخاطبان باید کاربرد و استفاده از این دانش و آگاهی برای بهتر زیستن و رو به رو شدن با تغییرات پرشتاب و فزاینده تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دگرگونی نقش‌های اجتماعی افراد در جامعه نیز آموزش داده شود و مراکز یادگیری محلی، کانون شکل‌گیری و ارایه چنین آموزش‌هایی است.

آقای شاه حسینی گفت: در مراکز یادگیری محلی در کنار آموزش سواد پایه، حداقل ۲۰۰ ساعت دوره‌های آموزش مهارتی در نظر گرفته شده که قریب به ۳۵ درصد آن برای مهارت‌های زندگی، ۳۰ درصد مهارت‌های اجتماعی، ۲۵ درصد برای حقوق شهروندی است و ۱۰ درصد به مهارت‌های شغلی اختصاص دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار