غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا ۴۱ کشته بر جای گذاشت

بر اثر غرق شدن یک کشتی در نزدیکی جزیره «لاپدوسا» ایتالیا، ۴۱ مهاجر، از جمله ۳ کودک جان خود را از دست دادند.

یک کشتی حامل ۴۵ پناهجو در سواحل جزیره «لاپدوسا» ایتالیا غرق شده و به گفته ۴ تن از نجات یافتگان، بقیه سرنشینان کشتی که سه نفر آن‌ها کودک بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پولیتیکو، چهار نفر از سرنشینان کشتی  که موفق شدند از غرق شدن جان سالم به در ببرند اصالتا اهل ساحل عاج و گینه هستند. رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند این چهار نفر توسط یک کشتی باری نجات پیدا کرده و توسط گارد ساحلی ایتالیا به جزیره «لاپدوسا» ایتالیا منتقل شدند.

افراد نجات یافته می‌گویند در مجموع ۴۵ نفر پناهجو از شهر «اسفاکس» واقع در تونس به راه افتاده‌اند و پس از حدود ۶ ساعت پیمایش، قایق ۷ متری آن‌ها بر اثر برخورد موجی بزرگ واژگون شده و همه سرنشینان آن به دریا افتادند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات هنوز همه اجساد را پیدا نکرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۳۸۷ نفر در دریای مدیترانه هنگام تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند.

در ایتالیا، جورجیا ملونی، نخست وزیر راست افراطی در پی آن است که قوانین مربوط به پناهجویان را تغییر دهد. وی برای بازنگری قوانین اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان فشار آورده و قصد دارد اختیارات بیشتری برای بیرون کردن پناهجویان رد شده به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هر روز غرق شدن این قضیه پناه جویی باید جم بشه اعصاب همه خورد شده
آخرین اخبار