کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی در سلامت کامل هستند

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: پنج کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات شهرستان "داورزن" در سلامت کامل هستند و هم‌اینک عملیات نجات آنان توسط نجاتگران در حال انجام است.

ابوالفضل رفیعی سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: صبح امروز نیرو‌های امداد و نجات هلل احمر و آتش نشانی به نزدیکی این کوهنوردان که در یک دره عمیق گرفتار شده اند، رسیده و اقدامات لازم برای نجات آن‌ها را آغاز کرده اند.

او افزود: در پی دریافت خبر گم شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات روستا‌های "ساروق" و "بَفرِه" داورزن در عصر روز شنبه، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سبزوار با همکاری اعضای هیات کوهنوردی شهرستان به منطقه اعزام شده بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار ادامه داد: پس از اعزام نجاتگران به مختصات داده شده و پس از گذشت حدود سه ساعت پیمایش، نجاتگران به موقعیت اعلام شده رسیدند و عملیات جست و جو با حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، هیات کوهنوردی و آتش نشانی ادامه یافت.

رفیعی بیان کرد: پس از گذشت ساعت‌ها جست و جوی نجاتگران، موقعیت این افراد شناسایی، اما به علت تاریکی هوا عملیات نجات تا روشنی هوا دوباره متوقف شد که از صبح امروز عملیات نجات آن‌ها مجددا آغاز شد.

او تصریح کرد: همچنین به منظور تسریع در عملیات از تمامی ظرفیت شهرستان شامل بالگرد اورژانس ۱۱۵ و ریزپرنده (کواد کوپتر) تیپ ۴۷ مهندسی سلمان استفاده شد، ولی به علت وزش باد شدید در منطقه، بالگرد قادر به فرود نبود و تمامی عملیات به صورت زمینی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار تاکید کرد: اکنون موقعیت دسترسی به این افراد که پنج مرد جوان و میان سال هستند ایجاد شده و حال تمامی آن‌ها خوب است و با تامین تغذیه ضعف جسمی آن‌ها برطرف شده و مرحله انتقال آن‌ها آغاز می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه این دره یکی از سه دره خطرناک و سخت گذر کشور است، اظهار کرد: نبود مکان مناسب برای فرود بالگرد مانع امکان کمک گرفتن از این بخش و وزش باد شدید در منطقه نیز مانع به پرواز درآوردن ریزپرنده بود و روند جستجو کاملا بر مبنای توان امدادگران هلال احمر انجام شد.

او افزود: پیدا شدن این افراد به سلامت، موجب خرسندی خانواده ها، امدادگران هلال احمر و سایر نیرو‌های مشارکت کننده در این عملیات جست و جو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار