۱۷ طرح عمرانی در تربت‌حیدریه به اتمام رسید

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه گفت: ۱۷ طرح عمرانی در جلگه رخ تربت‌حیدریه با حجم سرمایه‌گذاری دست کم ۱۷۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده که به شکل رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی‌اکبر کی‌پور گفت:محور اصلی تمام طرح های عمرانی حوزه زیرساخت‌ها شامل راه‌سازی، مسکن، مخابرات و آموزش و پرورش است و البته تا آغاز هفته دولت احتمال افزایش میزان طرح‌ها و حجم سرمایه‌گذاری وجود دارد و آمار کنونی تنها مربوط به طرح‌های تکمیل شده‌ است.

وی ادامه داد:دولت برای استفاده بهینه از داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در جلگه رخ به عنوان قطب اقتصادی شهرستان تربت حیدریه با محوریت کشاورزی و یکی از چهار بخش این شهرستان قدم‌های موثر زیادی برداشته است اما با این‌ حال برای زدودن غبار محرومیت از چهره‌ آن، گام‌های دیگری نیز باید برداشته شود.

بخشدار جلگه رخ نیز در پیوند با اقدامات زیرساختی و عمرانی که از ابتدای امسال در این بخش صورت گرفته یا در حال انجام است، با اشاره به آغاز عملیات طرح آسفالت روستای "غنچی" به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین روستاهای "پاگدار" و "حصار جلال" همزمان با شروع آسفالت روستای غنچی به صورت پیوسته از نعمت آسفالت بهرمند می‌شوند.

حیدر میرزابیگی افزود: روکش آسفالت مسیر "رباط سنگ" به سمت "اسدآباد" و "نسر" به سمت روستای "قلعه نو" در سامانه بارگزاری شده است و به محض انتخاب پیمانکار و در یک فرآیند قانونی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین به آسفالت مسیر روستای "سرهنگ" به سمت روستای "یک لنگی" و "حصار یزدان" با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال اشاره و اظهار کرد: ساختمان دهیاری روستای "چهار تخته کوک" که سال‌ها متوقف شده بود تکمیل و افتتاح شد.

بخشدار جلگه رخ گفت: همچنین ساختمان دهیاری روستاهای "غنچی" و "شور حصار" که سال‌ها پیش کلنگ‌زنی اما به علت کمبود اعتبارات متوقف شده‌ بود با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی افتتاح می‌شود.

میرزا بیگی افزود: آسفالت معابر روستاهای "سربالا، جوادیه، فخرآباد و سلطان‌آباد" وارد مرحله عملیات اجرایی شده و پیمانکار عملیات زیرسازی روستاهای "سرهنگ، احمدآباد، شیخ و درخت‌سنجد" مشخص شده و تلاش می شود عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

وی ادامه داد: عملیات آسفالت معابر شهر "رباط سنگ" با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان به پایان رسید و برای حفظ امنیت روستاهای جلگه رخ ۵۲ دوربین حفاظتی نظارتی ظرف چهار ماه گذشته نصب و به بهره‌برداری رسید.

بخش جلگه رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر، ۴۸ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.

این بخش قطب کشاورزی و صنعتی منطقه و دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری است زیرا مجتمع فولاد در حال ساخت با اشتغالزایی مستقیم برای سه هزار نفر، کارخانه گچ صدف، مجتمع پرورش مرغ، واحدهای پرورش شترمرغ، تولید لبنیات، تولید ایزوگام و کارخانه خوراک دام از جمله واحدهای تولیدی فعال و در حال ساخت این خطه هستند که با بهره‌برداری از آنها برای دست کم ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.