طرحهای اضطراری تامین آب مشهد با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرحهای اضطراری تامین آب با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در این کلانشهر توسط شرکت آبفا مشهد و شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اجرا است.

حسین اسماعیلیان روز سه‌شنبه در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از غرفه و میز خدمت شرکت آبفا مشهد در نمایشگاه هفته دولت با شعار «باهم ساختیم»، گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ تاکنون تخصیص یافته و تخصیص مابقی در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: برای جبران کسری آب مشهد از سال گذشته ستاد تامین آب این کلانشهر در استانداری تشکیل شد که با برگزاری جلسات مستمر و هفتگی و تعریف پروژه‌های اضطراری تامین آب، نسبت به مدیریت و پیشگیری از تنش آبی مشهد در سال ۱۴۰۲ اقدام شد.

مدیر عامل شرکت آبفا مشهد ادامه داد: تصمیمات این ستاد و پروژه‌های تامین آب مشهد در سطح ملی با حضور وزیر نیرو و تشکیل کارگروه مرتبط نیز مورد رصد هفتگی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در نتیجه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته، تاکنون هیچ گونه قطع آبی به دلیل کمبود آب در کلانشهر مشهد به عنوان بحرانی‌ترین شهر کشور، اتفاق نیفتاده است.

اسماعیلیان افزود: در راستای اجرای این پروژه‌ها، ۷۰ حلقه چاه در سطح شهر مشهد حفر شده که این اقدام بسیار بزرگی است که این چاه‌ها برای شرایط اضطراری بهره برداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طی سالجاری ۹۰ هزار متر مکعب مخزن به بهره برداری رسیده که این اقدام معادل ۱۸ درصد کل مخازن آب شرب شهر مشهد در ۷۰ سال گذشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: ۲۸ کیلومتر خطوط جمع آوری آب شرب مشهد نیز اجرا شده که هر کیلومتر از این خطوط، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

اسماعیلیان افزود: در روستا‌های شهرستان مشهد نیز حدود ۳۰ حلقه چاه حفر شده و بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه آبرسانی و خط انتقال بازسازی و اجرا شد که با فعالیت‌های انجام شده به رغم خشکسالی‌های چند ساله، تعداد روستا‌های دارای تنش آبی و آبرسانی تانکری نسبت به سال گذشته به حدود ۶۰ روستا کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار