تدوین برنامه استراتژیک اعتیاد در استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : درصدد جمع‌آوری و ساماندهی چهار هزار معتاد متجاهر در استان کرمانشاه هستیم.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در آیین بزرگداشت مقام خبرنگار که شامگاه دیشب در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در راستای تدوین برنامه استراتژیک اعتیاد در استان کرمانشاه گام‌های جدی برداشته شده، گفت : با فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر از ۷۵۰ نفر به یک هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه رسید.

وی افزود: چهار هزار معتاد متجاهر در استان کرمانشاه وجود دارد که اگر به آن‌ها نپردازیم در سال‌های آینده شمار این افراد افزایش خواهد یافت.

شهبازی از جمع‌آوری یک هزار و ۴۵۰ معتاد متجاهر در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به خانواده‌های این معتادان خدمات لازم ارائه شده و نسبت به پرداخت مستمری کمک معیشت توسط کمیته امداد اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اینکه اردوگاه چشمه سفید باید تنها به افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب و متکدی اختصاص می‌یافت با خالی شدن این فضا شهرداری می‌تواند اردوگاه چشمه سفید را در اختیار این افراد قرار دهد.

شهبازی اذعان کرد: در مرحله نخست درصدد ساماندهی یک هزار و ۴۵۰ معتاد متجاهر هستیم و در مرحله بعد دو هزار و ۵۵۰ معتاد متجاهر با کمک شرکای اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ساماندهی خواهندشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نیز با کمک گروه‌های همتا، سازمان‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی و خیران بتوانیم در راستای ساماندهی معتادان متجاهر گام‌های مثبتی برداریم و شاهد حال خوبی برای شهر و استان کرمانشاه باشیم.

شهبازی تصریح کرد: برای نخستین بار همه دستگاه‌های اجرایی در استان کرمانشاه برای ریشه‌کنی اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر پای کار آمدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار