جامعه دانشگاهی مخالف ادغام یا حذف دانشگاه پیام نور هستند

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: ادغام و حذف دانشگاه پیام نور در این برهه حساس کشور که کاملا بدون کارشناسی بود، باعث بروز نگرانی عظیمی در بین خانواده بزرگ دانشگاهی شده است.


ابوالفضل توسلی درباره طرح کمیسیون تلفیق (تبصره سه ماده ۹۵) درباره دانشگاه پیام نور در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: پیشنهادی درباره دانشگاه پیام نور مطرح شد که اموال مازاد خود را به دیگر دانشگاه ها بدهد که این امر باعث ضربه زدن به دانشگاه پیام نور می شود.

وی افزود: نباید به بهانه دفاع از یک دانشگاه به دانشگاه پیام نور آسیب وارد کرد، مطرح کردن مواردی از قبیل ادغام و حذف دانشگاه پیام نور در این برهه حساس کشور که کاملا بدون کارشناسی بود، باعث بروز نگرانی عظیمی در بین خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مولود انقلاب اسلامی و حامی قشر متوسط و محروم جامعه با شعار عدالت محوری در آموزش عالی بوده که در مراحل سخت و ناگوار کشور، حمایت خود را به صورت عملی به اثبات رسانیده است.

وی ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته در کشور دانشگاه پیام نور استان با هیچ موردی اعم از تجمعات، تعطیلی کلاس ها، کشف حجاب، توهین و فحاشی به نظام و دیوار نویسی، مواجه نبود و این نشان از عملکرد موثر این دانشگاه دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت و تاکید بر استقلال و موجودیت دانشگاه پیام نور با اکثر نمایندگان مجلس شورای استان دیدار و گفت‌وگو انجام و بر بر حفظ استقلال و موجودیت دانشگاه پیام نور تاکید، خدمات و ماموریت های تحصیلی خاص این دانشگاه را تاکید شده است.

به گفته توسلی؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانشگاه پیام نور دفاع کرده و اعضای کمیسیون تلفیق را مجاب به حذف این تبصره کردند.

وی در بخش دیگرسخنان خود بیان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دانشگاه دولتی کشور در مقطع کارشناسی برای ترم مهرماه با آزمون سراسری کنکور و بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی یعنی افرادی که در کنکور ثبت نام نکرده و در جلسه آزمون هم حاضر نبودند، دانشجو جذب می کند.

وی تصریح کرد: رشته های جدیدی که در دفترچه انتخاب رشته درج شده مبتنی بر رشته های پرمخاطب و مساله محور جامعه بوده که در این رشته ها آینده شغلی دانشجویان را نیز مد نظر قرار داده است.

این مقام مسوول ادامه داد: متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور از ۳۱ مرداماه تا چهارم شهریور فرصت دارند که با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان تمام عزم خود را جزم کرده تا در اجتماع عظیم حسینی ایفای نقش داسته باشند، تاکید کرد: طبق برنانه ریزی های انجام شده در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، نیکشهر و راسک موکب پذایرایی از زائران و عزاداران حسینی برپا شده، افزون بر آن در کربلای معلی نیز یک موکب راه اندازی کرده ایم تا دانشگاه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار